ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-
«Το Γάλα»
του Βασίλη Κατσικονούρη
6ος χρόνος
ΣΤΥΛΙ ΔΑ
ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ – ΚΤΙΡΙΟ ΟΣΚ
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013, ΩΡΑ 20:00
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟ ΟΣ 12ΕΥΡΩ– ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΟΓΑ
“Το γάλα” του Βασίλη Κατσικονούρη με το θίασο της Άννας Βαγενά, είναι
μια από τις ση αντικότερες παραστάσεις και τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες
των τελευταίων χρόνων, που παίζεται για έκτη συνεχή
χρονιά.
Η παράσταση που την έχουν παρακολουθήσει πάνω από 200.
000 θεατές
έως τώρα, στην Αθήνα και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδ
α, ήταν υποψήφια για
πέντε θεατρικά βραβεία κοινού του περιοδικού «Αθηνό
ρα α», (περίοδος 20072
2008) και απέσπασε βραβείο καλύτερης παράστασης και κα
λύτερης γυναικείας
ερ ηνείας.
“Το γάλα” είναι η ιστορία ιας ητέρας ετανάστριας από την πρώην
Σοβιετική Ένωση, με δύο γιούς, ο ένας εκ των οποίων
πάσχει από σχιζοφρένεια,
οι οποίοι προσπαθούν να προσαρ οσθούν και να επιβιώσουν
στην Ελλάδα.
Η απόγνωση της άνας και ο ψυχικός σπαραγ ός της για
την ασθένεια
του ικρού της γιου, παράλληλα ε το φόβο, που προέ
ρχεται από τον κοινωνικό
ρατσισ μό του περιβάλλοντός της, παρουσιάζονται με σπαρακτικό τρόπο.
Η βία διαδέχεται και εναλλάσσεται με την τρυφερότητα,
η ένταση με τη
γαλήνη, η απελπισία με την ελπίδα, το όνειρο με τον
εφιάλτη, η
πραγ ατικότητα μ ε την ψευδαίσθηση, και αντιστρόφως.
Μια συγκλονιστική ιστορία – μαρτυρία, με εξαιρετικές συγκρούσεις,
μ οναδικές κορυφώσεις, ταυτόχρονα γε μάτο ελπίδα, που
κάνουν το έργο του
Βασίλη Κατσικονούρη ίσως το σπουδαιότερο νεοελληνικό έργο των τελευταίων
χρόνων.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Σκηνογραφία: Γιάννης Βά βουρας (πάνω σε μ ια ιδέα της Άννας Βαγενά)
Φωτισ μοί : Αλέκος Αναστασίου
Μουσική επι μέλεια : Άννα Βαγενά
ΔΙΑΝΟΜΗ :
Μάνα : Άννα Βαγενά
Λευτέρης : Λευτέρης Δη μηρόπουλος
Αντώνης : Βασίλης Παλαιολόγος
Νατάσα : Κατερίνα Θεοχάρη
ΣΤΥΛΙΔΑ, ΠΑΡΚΟ ΛΑΟΥ – ΚΤΙΡΙΟ ΟΣΚ,
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013, ΩΡΑ:20:00
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟ ΔΟΣ 12 ΕΥΡΩ. ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΟΓΑ
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΟΕΙ ΔΗΣ –
2238022520 –ΣΤΥΛΙΔΑ, οδός Λαμίας 2.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
«...Η Άννα Βαγενά, ως σκηνοθέτης, σεβάστηκε με ιερή ευλάβεια τη δημιουργία
του Βασίλη Κατσικονούρη κι έστησε ένα σκηνικό με φαντασία, απλότητα και
λειτουργικότητα, που παραπέμπει στο χθες και στο σήμερα μ ε άμεσο και
κατανοητό τρόπο, ενώ παράλληλα δημιουργεί υποβλητική ατμόσφαιρα και
έντονα συναισθήματα. Στη συνέχεια, καθοδήγησε τους ηθοποιούς της σε
μονοπάτια ερμηνείας, όπου ο ρεαλισμός εναλλάσσεται ε
τον λυρισμό και η
τρυφερότητα της ψυχής με την σκληράδα των λόγων, εξοστρακίζοντας από
πάνω τους τις υποκριτικές ακρότητες, που συνήθως προ
δίδουν την τελική
προσπάθεια. Η ίδια η Άννα Βαγενά, στο ρόλο της μάνας,
είναι συγκλονιστική και
σε κάποια ση μεία –όπου ο ρόλος το απαιτεί2 σπαρακτική.
Σκληρή στις στιγ ές
του πόνου, ανθρώπινη στις στιγ ές της ισορροπίστριας, υ
περβατική στις στιγ ές
Της Μάνας. Μια μοναδική ερμηνεία....» Αχιλλέας Τραγούδας, «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»
20/10/2001.
«...Η Άννα Βαγενά το σκηνοθέτησε με καίριο τρόπο, φωτίζοντας με δεινότητα
και τις πιο λεπτές πτυχές του. Έφτιαξε ια εύρυθ η,
ατ οσφαιρική παράσταση
που αγγίζει την καρδιά, έχοντας για αρωγούς της τον
Γιάννη Βά βουρα –το
σκηνικό που φιλοτέχνησε πάνω σε δική ιδέα είναι εντυπ
ωσιακό2 και τον Αλέκο
Αναστασίου που φώτισε ε έ πνευση τα επί σκηνής δρώ μενα.
.....
.....Η ίδια η Άννα Βαγενά πετυχαίνει την πληρέστερη
υποκριτική της δουλειά.
Στη Μάνα της είναι σπαρακτική, αληθινή, ά εση, ακριβ
ής και αποτελεσ ατική.”
Βασίλης Μπουζιώτης «ΕΘΝΟΣ»
“...Η Παράσταση κυλάει σαν νεράκι ή άλλον για να ακρ
ιβολογού ε
καταρράκτης συναισθη άτων. Ο Βασίλης Κατσικονούρης έγρ
αψε ένα
συγκλονιστικό έργο. Η Άννα Βαγενά ως άνα σχιζοφρενούς
γιου, του Δημ ήτρη
Πατσή. Οι ερ ηνείες όλων εξαιρετικές. Και η σκηνοθεσία επίσης. Όλα λιτά,
εσωστρεφή. Μαγεύεσαι από τις αποχρώσεις όχι από τα χρώ
ατα. Ο ήχος της
φωνής της Βαγενά...Πόσα ηχοχρώ ματα...Οι κινήσεις των
χεριών της...Οι
λαλίστατες σιωπές της...Οι ονόλογοι. Τί ονόλογοι! Έ
τσι όπως έχου ε πνιγεί
από την α ερικάνικη κουλτούρα... Τούτη η άνα απολύ
τως αναγνωρίσι η
σκάβει την ψυχή ας.
Ο Δη μήτρης Πατσής δε καταφεύγει σε ευκολίες. Η ερμηνεία του είναι τόσο
όσο...Ολα σ ́ αυτήν την παράσταση είναι τόσο2όσο...Το απόλ
υτο έτρο σε ια
ιστορία που δεν έχει έτρο...Όσο δεν έχει έτρο ο πόν
ος, η αφοσίωση, το
κουράγιο, η αγάπη...Είδα ια παράσταση συγκλονιστική.
ΤΟ ΓΑΛΑ.
Α φιβάλλω
αν έχω ξαναδεί τόσους θεατές να κλαίνε, τόσες ύτες
να στάζουν.... Άνδρες
γυναίκες...
Ρέα Βιτάλη, “Protagon.gr”, 24/1/2010
«...Οι λαϊκοί του διάλογοι, ο ψυχισμ ός των ηρώων του και οι κοινωνικά
αναγνωρίσι μες καταστάσεις του θαρρείς κι είναι όλα ε μπειρικά βιωμ ένα. Όταν
λοιπόν το υλικό του φτάνει πια στο χαρτί, ρέει αβίαστα, από ψυχής,
απαλλαγ ένο από τεχνικές και συγγραφικά κόλπα...»
Ιλειάνα Δη άδη,
«ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ»
«...Ο Βασίλης Κατσικονούρης ε “Το Γάλα”, έγραψε το καλ
ύτερό του έργο... Έχει
ια τραχύτητα, ια “κυνικότητα” που ταιριάζει στο θέ
α του, είναι γρα ένο ε
έτρο και αίσθηση της οικονο ίας, έχει ποιητικά “πετά
γ ατα” και ο συγγραφέας
τρέφει ια τσεχοφική αγάπη για τα πρόσωπά του που τα
αποδέχεται όπως
είναι...»
Γιώργος Σαρηγιάννης, «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», «ΤΑ ΝΕΑ»