Παρεμβάσεις της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών και του Παναγιώτη Στασινού στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας‏

Παρεμβάσεις της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών και του Παναγιώτη Στασινού στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας‏:

Παρατηρήσεις και προτάσεις στα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων του Δήμου

Είμαστε σχεδόν στο μέσον της χρονιάς και ο έλεγχος της πορείας των εσόδων θα πρέπει να απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο. Κάνοντας έναν απλό έλεγχο στα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων μπορεί κανείς να βγάλει πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.

Ορισμένα από αυτά:
-    Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και είναι σημαντικές οι ευθύνες για την καθυστέρηση της είσπραξης των οφειλών. Φαίνεται καθαρά ότι τα τελευταία χρόνια δεν έγινε καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια γι’ αυτό. Αυτή η καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα τη διόγκωση του χρέους πολλών συμπολιτών μας – κυρίως επαγγελματιών – και έχει καταστήσει ήδη τις περισσότερες οφειλές άκρως επισφαλείς.

-    Με μια πρώτη ματιά στους καταλόγους μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι πολλοί από τους οφειλέτες έχουν σταματήσει τη δραστηριότητά τους ή έχουν καταστεί αφερέγγυοι όντας σε πλήρη αδυναμία

-    Σήμερα το ποσό των 7,7 εκατομμυρίων, που εμφανίζονται ως ανείσπρακτες οφειλές και αναγράφονται στον Προϋπολογισμό του Δήμου ως Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών, είναι κατά ένα μεγάλο μέρος πλασματικό

-    Έχουν καταχωρηθεί/βεβαιωθεί ανείσπρακτες οφειλές 7.500 περίπου οφειλετών, από μικρά ποσά του ενός ευρώ(!) μέχρι 720.000 ευρώ

-    Από το σύνολο των οφειλετών, οι 118 έχουν οφειλές πάνω από 10.000 ευρώ, που αντιστοιχούν στο ποσό των 5.250.000 - ήτοι ποσοστό 67,58% του συνολικού ποσού των 7,7 εκατομμυρίων - 10 οφειλέτες οφείλουν ποσά πάνω από 100.000 ευρώ (σ’ αυτούς είναι και τρεις Δήμοι, η ΔΕΗ κλπ), ενώ 24 οφείλουν ποσά πάνω από 50.000 ευρώ
Από τα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων, ποσά που - επαναλαμβάνουμε - εμφανίζονται στον προϋπολογισμό ως ΕΣΟΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΤΩΝ, ένα σχετικά μικρό ποσοστό μπορεί να χαρακτηριστεί ως ασφαλής απαίτηση κρίνοντας την φερεγγυότητα των οφειλετών από όπου προκύπτει η βεβαιότητα ότι θα εισπραχθεί στο ακέραιο.
Αντίθετα το μεγαλύτερο ποσοστό των απαιτήσεων κρίνεται επισφαλές, η είσπραξη του οποίου αξιολογείται μερικά ή ολικά αμφίβολη με βάση την εικόνα και τις πληροφορίες της αγοράς. Για ένα σημαντικό επίσης ποσοστό η είσπραξη φαίνεται και κρίνεται ανεπίδεκτη έως αδύνατη
Στην αγορά, καμιά επιχείρηση/οικονομικός οργανισμός δεν επιτρέπεται να έχει τέτοιο ποσοστό επισφαλών απαιτήσεων. Το θέμα αυτό είναι σε προτεραιότητα σε κάθε επιχείρηση και απασχολεί καθημερινά τα οικονομικά επιτελεία τους. Ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τον φοροεισπρακτικό χαρακτήρα αυτών των οφειλών, δεν παύει να αποτελεί υποχρέωση του Δήμου να εφαρμόσει τα νόμιμα και να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων και της συγκυρίας
Θεωρείται απαραίτητη κατά τη γνώμη μας η απεικόνιση στον προϋπολογισμό πρόβλεψης επισφαλών απαιτήσεων, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε εκκαθάριση και διαγραφή οφειλών για να περιοριστεί το πλασματικό στοιχείο, που διακρίνει τον προϋπολογισμό σήμερα. Δεν ξέρουμε αν αυτό μπορεί να γίνει και τώρα, στο μέσο της χρονιάς, ως τροποποίηση. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται νομική διερεύνηση.
Κάποιες γενικές παρατηρήσεις στους Βεβαιωτικούς Καταλόγους
-    Ανείσπρακτες οφειλές από τις τοπικές κοινότητες των πρώην δήμων
-    Ενοίκια Δημοτικής Αγοράς (46.000)-κανένας από τους ενοικιαστές των καταστημάτων της δημοτικής Αγοράς δεν πληρώνει!
-    Έσοδα καθαριότητας από ΧΥΤΑ(788.000) - δεν πληρώνουν οι Δήμοι
-    Έσοδα από ΚΟΚ(260.000), κλήσεις τροχαίας και δημ αστυνομίας(461.000)
-    Μισθώματα αγροτικών ακινήτων, μεγάλο ποσό, ποιοι είναι οι οφειλέτες;
-    Τέλη Πλατειών – πεζοδρόμων - πεζοδρομίων (275.000)
-    Το 0,5% των επισιτιστικών επαγγελμάτων - σε ό,τι αφορά τις επισιτιστικές επιχειρήσεις, οι περισσότερες δεν πληρώνουν ούτε το 0,5%, πράγμα αδικαιολόγητο

Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος:
-    Σύσταση Ειδικής Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα μελετήσει τους Βεβαιωτικούς Καταλόγους και θα δει τρόπους είσπραξης
-    Διαγραφή μικρών ποσών πχ κάτω από 20 ευρώ για ένα ξεκαθάρισμα των Καταλόγων
-    Να διερευνηθεί νομικά η δυνατότητα για ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους υπαλλήλους του Δήμου που θα θελήσουν να εργαστούν εκτός ωραρίου για την είσπραξη, με αμοιβή ποσοστό επί των εισπραττομένων ποσών (πχ 5%).
-    Η πιο απλή κίνηση: Επιστολή σε όλους τους οφειλέτες κατά κατηγορία οφειλής(διαφορετική για τα πρόστιμα, διαφορετική για τα τέλη κλπ)
-    Ενημέρωση των επαγγελματιών μέσω των οργανώσεών τους, του Επιμελητηρίου κλπ για τις οφειλές, προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες εξελίξεις, γιατί η όποια καθυστέρηση το μόνο αποτέλεσμα που έχει είναι η διόγκωση των οφειλών.-



Παναγιώτης Στασινός
Δημοτικός Σύμβουλος


Κατανομή του χρηματικού ποσού του ΥΠΕΣ για την Πυροπροστασία


Η κατανομή του ποσού που μας δόθηκε από το ΥΠΕΣ για την πυροπροστασία, κατά την άποψή μας έπρεπε να έρθει ως θέμα στην Ημερήσια Διάταξη και με ευθύνη/υπογραφή του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου. Η δε διάθεση του ποσού πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμβάλει τα μέγιστα στην πρόληψη και όχι στην καταστολή.

Αυτό προϋποθέτει κυρίως την ενεργοποίηση της κοινωνίας, την ενημέρωσή της με όλες τις μορφές, την οργανωμένη παρουσία των εθελοντών και των πυροφυλάκων σε συνδυασμό με τη συντήρηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και τη δημιουργία υποδομών αντιπυρικής προστασίας στα δάση και την περιαστική περιοχή.

Το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο του Δήμου πρέπει να εφαρμόσει και να ελέγξει σε κάθε χώρο  ΣΧΕΔΙΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ και να αναλύσει τις ευθύνες των κατοίκων και των τοπικών παραγόντων σε κάθε Δημοτική και Τοπική Κοινότητα. Με ευθύνη του να συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία και να ελεγχθούν ως προς την πληρότητα και την επάρκειά τους. Το ΣΤΟ πρέπει να γνωρίζει πόσες και ποιες ομάδες εθελοντών λειτουργούν, τους επικεφαλής με τους αντικαταστάτες τους, τη στοιχειώδη υποδομή που πρέπει διαθέτουν, πόσα και πού πυροφυλάκια είναι στελεχωμένα, τους κρουνούς και τις υδατοδεξαμενές σε κάθε περιοχή. Να γνωρίζει αν υπάρχουν ανεξέλεγκτες χωματερές, πού βρίσκονται και σε τι κατάσταση είναι η κάθε μια από άποψη δασοπροστασίας.

Σε συνεργασία με τον ΟΣΕ να γίνει έλεγχος του σιδηροδρομικού δικτύου και να καθαριστούν τα επικίνδυνα χόρτα κοντά στις ράγες. Το ίδιο με τη ΔΕΗ, να ελεγχθεί το δίκτυό της από την άποψη των βραχυκυκλωμάτων στις δασικές περιοχές.

Να ελεγχθεί ο ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ Λαμίας αν πληροί τους κανόνες αντιπυρικής προστασίας.

Η πρόσληψη των εποχιακών υπαλλήλων να είναι 3μηνης διάρκειας και να δοθεί προτεραιότητα στη στελέχωση 1-2 πυροφυλακίων στην γεωγραφική περιοχή του  Δήμου σε 24ωρη βάση και με πλήρη έλεγχο του χώρου ευθύνης τους σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, έτσι που να μειωθεί στο ελάχιστο ο κίνδυνος.

Με λίγα λόγια ο Δήμος θα πρέπει να ανακοινώσει, όπως προβλέπεται άλλωστε, την κατανομή αυτών των χρημάτων αναλυτικά και για την πρόληψη. ‘Όπως επίσης να εμφανίσει τις πραγματικές ανάγκες σε υποδομή, σύμφωνα και τις προμήθειες που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια με τα αντίστοιχα κονδύλια του ΥΠΕΣ. Δηλαδή τί έχει ο Δήμος σήμερα σύμφωνα με τις προμήθειες των προηγούμενων χρόνων, τι χρειάζεται για να το ενοικιάσει ή και να το αγοράσει, αν δίνεται αυτή η δυνατότητα

Χωρίς αυτή την αναλυτική εικόνα, εμείς δεν μπορούμε να ψηφίσουμε την κατανομή των δαπανών, που όπως φαίνεται γίνεται με έναν εντελώς εγκεφαλικό τρόπο. Σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ στις Δημοτικές Ενότητες χωρίς συγκεκριμένο πλαίσιο, σαράντα χιλιάδες(40.000) μίσθωση μηχανημάτων, εικοσιδύο χιλιάδες(22.000) για προσωπικό και εφτά χιλιάδες(7.435) υλικά.

Εδώ να συνδέσουμε το ποσό των 40.000 ευρώ με τον αντίστοιχο ποσό των 66.000, που επίσης διατίθενται στις Δημοτικές Ενότητες για την «Διαχείριση Πρασίνου και Αυτοφυούς βλάστησης σε Κοινόχρηστους χώρους των Δημοτικών Ενοτήτων ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ, ΥΠΑΤΗΣ, ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΙΑΝΗΣ». Σύνολο 106.000 ευρώ…

Δεν μπορούμε σε καμιά περίπτωση φυσικά να συμφωνήσουμε τα χρήματα αυτά να διατεθούν για άλλες ανάγκες, που δεν το πιστεύουμε να γίνει

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
(σύμφωνα με την εισήγηση της Τροποποίησης του Προϋπολογισμού του Δήμου)

Αποδοχές προσωπικού ΙΔΟΧ (2μηνης διάρκειας για Πυροπροστασία(8 εργάτες και 2 οδηγοί)   
15.700,00

Εργοδοτικές εισφορές    6.300,00

Μίσθωση μηχανημάτων για πυροπροστασία(για 3 μήνες)   
40.000,00
Προμήθεια υλικού για πυροπροστασία
    7.435,00
Δαπάνες Πυροπροστασίας ΔΕ ΛΑΜΙΕΩΝ    15.200,00
Δαπάνες Πυροπροστασίας ΔΕ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ    4.500,00
Δαπάνες Πυροπροστασίας ΔΕ ΥΠΑΤΗΣ    11.400,00
Δαπάνες Πυροπροστασίας ΔΕ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ    8.900,00

ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ
   
109.435,00

Το κονδύλι αυτό, σύμφωνα και με την Εγκύκλιο του Υπουργείου, αφορά κατά προτεραιότητα χρηματοδότηση ενεργειών όπως:
α) Καθαρισμός βλάστησης για τη μείωση του κινδύνου στο περιαστικό δάσος, τα άλση κλπ.
β) Καθαρισμός - έλεγχος χωματερών
γ) ενίσχυση εθελοντικών δράσεων σε επίπεδο Δήμου
δ) Θέματα εξοπλισμού (π.χ. βυτιοφόρα, γεννήτριες, ασύρματοι κλπ) και
ε) λειτουργικά έξοδα (π.χ. υπερωρίες µη μόνιμου προσωπικού, καύσιμα)


Παναγιώτης Στασινός
Δημοτικός Σύμβουλος

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!