Το Facebook εντείνει τη δυστυχία!

Μπορεί το Facebook να συνδέει εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τους κάνει και ευτυχέστερους.

Νέα επιστημονική έρευνα έρχεται να επισημάνει τις όχι και τόσο θελκτικές όψεις του γνωστού κοινωνικού δικτύου, καθώς το συμπέρασμα ήταν πως υποσκάπτει το αίσθημα ευτυχίας και ικανοποίησης του χρήστη από τη ζωή και τον εαυτό του. Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη όσο μεγαλύτερη ήταν η χρήση, τόσο εντονότερες ήταν και οι αρνητικές επιπτώσεις για την ψυχολογία.

Για την πραγματοποίηση της σχετικής μελέτης, οι ερευνητές με επικεφαλής τον κοινωνικό ψυχολόγο Ίθαν Κρος του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, μελέτησαν 82 νεαρούς ενήλικους χρήστες και παρακολούθησαν στενά επί δύο εβδομάδες μέσω τακτικών ερωτηματολογίων με ποιόν τρόπο σχετιζόταν η χρήση του κοινωνικού δικτύου με τα αισθήματα ψυχικής ικανοποίησης κάθε χρήστη.

Το κεντρικό συμπέρασμα ήταν ότι όσο περισσότερο οι νέοι χρησιμοποιούσαν το Facebook, τόσο χειρότερα ένιωθαν στη συνέχεια και τόσο περισσότερο το επίπεδο ικανοποίησής τους από τη ζωή έπεφτε. Όμως, όταν οι ίδιοι άνθρωποι είχαν άμεση, πρόσωπο με πρόσωπο, επικοινωνία με τους φίλους τους ή τηλεφωνικά, δεν ανέφεραν την ίδια αρνητική επίπτωση. Αντίθετα, μετά από τις άμεσες, αντί για τις online επαφές, ανέφεραν ότι ένιωθαν καλύτερα.

«Επιφανειακά, το Facebook αποτελεί ένα πολύτιμο μέσο για την ικανοποίηση της βασικής ανθρώπινης ανάγκης για κοινωνικές επαφές. Όμως, αντί να βελτιώνει το αίσθημα ψυχικής ικανοποίησης, διαπιστώσαμε ότι μάλλον φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα, το υποσκάπτει», δήλωσε ο Ίθαν Κρος.

«Πρόκειται για ζήτημα ζωτικής σημασίας, επειδή αφορά την ουσία της επίδρασης που τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να έχουν στις ζωές των ανθρώπων», πρόσθεσε ο ερευνητής Τζον Τζονίδης.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι χρήστες περνούν περισσότερη ώρα στο Facebook, όταν νιώθουν μοναξιά, χωρίς όμως αυτό κατ’ ανάγκη να τους κάνει μετά να νιώθουν καλύτερα.
typos.com.cy

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!