Το
2017 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα σιδηροδρομικά έργα στον άξονα
ΠΑΘΕΠ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ειδομένη, Προμαχώνας) που θα μειώσουν
στις 3,5 ώρες τη διαδρομή Αθήνας- Θεσσαλονίκης.
Το
έργο ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας- Δομοκού στη
Φθιώτιδα, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε στην κοινοπραξία
«ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- J &P- ΑΒΑΞ ΑΕ - ΤΕΡΝΑ ΑΕ» μετά από διαγωνισμό που έγινε
στις 13 Νοεμβρίου 2012, στον οποίο είχαν προσέλθει άλλες τρεις
εργοληπτικές επιχειρήσεις.
Η
νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ, έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 160-200
χλμ/ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής
σιδηροδρομικής γραμμής. Το πρώτο τμήμα (Τιθορέα- Λιανοκλάδι περιλαμβάνει
τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ, ενώ το δεύτερο
(Λιανοκλάδι-Δομοκός) διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους
6,38 χλμ και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξινιάδας καταλήγει στον
Δομοκό.
Το έργο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ περιόδου 2007-2013.
Πηγή:in.gr