Ο Βασίλης Κυριακάκης για την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων

Τοποθέτηση του βουλευτή Φθιώτιδας ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κυριακάκης κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας
Ο βουλευτής Φθιώτιδας ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κυριακάκης κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας επιτέθηκε στην κυβέρνηση καταγγέλλοντας τον ισχυρισμό της ότι «το ελληνικό δημόσιο εισήλθε στη διαπραγμάτευση με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον» ως ψέμα.
Παραθέτοντας στοιχεία, τόσο για το ήδη υπάρχον σκάνδαλο των προηγούμενων συμβάσεων όσο και για τις πλευρές της καινούργιας σύμβασης που αναβαθμίζουν και ολοκληρώνουν το σκάνδαλο, αναρωτήθηκε πως γίνεται για έργα που θα εκτελεστούν ουσιαστικά με δημόσιο χρήμα, τα κέρδη να είναι ιδιωτικά;
4 στοιχεία που αποδεικνύουν το σκάνδαλο των συμβάσεων του 2007:
1. Δεν αξιοποιήθηκε ο βασικός όρος της σύμβασης του ’07 που έλεγε ότι ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή η απαραίτητη χρηματοδότηση για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου. Δεν παρουσιάστηκε καμία μελέτη για το αν θα ωφελούταν ή ζημιωνόταν αλλά αντιθέτως αναγνωρίστηκε η καθυστέρηση των έργων ως ευθύνη του δημοσίου.
2. Τα χρόνια αναστολής των έργων οι παραχωρησιούχοι έχουν εισπράξει από το δημόσιο μέσω διοδίων ποσά μεγαλύτερα από το κόστος κατασκευής των έργων, ενώ η σύμβαση προέβλεπε είσπραξη μέχρι το ύψος του κόστους κατασκευής και με την προϋπόθεση είσπραξης ασφαλών παράδρομων.
3. Το δημόσιο πλήρωνε και πληρώνει τις αντισταθμίσεις κινδύνου( swaps)
4. Εκτός των παραπάνω το κράτος θεσμοθέτησε ρυθμίσεις που δίνουν το δικαίωμα στις εταιρείες να προσφεύγουν απευθείαν εναντίον πολιτών που κινητοποιούνται ενάντια στα διόδια και ποινικοποίησε τις διαμαρτυρίες τους.
5 στοιχεία που ολοκληρώνουν σήμερα το σκάνδαλο:
1. Καταβάλλονται στις εταιρείες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως ποινικές ρήτρες για τις καθυστερήσεις ως ευθύνη δήθεν του δημοσίου, ως αποζημείωσεις για αρχαιολογικά, απαλλοτριώσεις κλπ.
2. Πλέον 60%-65% του συνόλου του κόστους των έργων θα είναι δημόσιο χρήμα.
3. Το δημόσιο πλέον εγγυάται για τα δάνεια και όχι οι ίδιες οι εταιρείες.
4. Εκχωρείται το μερίδιο του δημοσίου από τα διόδια στους παραχωρησιούχους όταν θα υπάρχει απώλεια εσόδων λόγω μείωσης της κίνησης.
5. Δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική δέσμευση των παραχωρησιούχων για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων ούτε καν για την επανεκκίνηση τους.
Στη συνέχεια παρουσίασε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ που συνοπτικά περιγράφονται :
1. «Ναι» στην επανεκκίνηση των έργων, αλλά με πλήρη διαφάνεια και απόλυτη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.
2. Πλήρης έλεγχος όλων των συμβάσεων σε βάθος και απόδοση ευθυνών που τυχόν θα αποδειχθούν, ακόμα και αν ψηφιστούν οι συγκεκριμένες συμβάσεις.
3. Στήριξη με κάθε τρόπο των αγωνιζόμενων πολιτών που διώκονται με σκοπό την παύση των διώξεων και την κατάργηση των σχετικών νόμων.
4. Δραστική μείωση τιμών διοδίων, κατάργηση περιττών, μείωση σε ευπαθείς κατηγορίες και εργαζόμενους, με προοπτική την πλήρη απόδοση των δρόμων στο λαό ως κοινωνικό αγαθό.
Τέλος ο Βασίλης Κυριακάκης ανέφερε ότι η Φθιώτιδα έχει αδικηθεί τρομερά από την παλιά σύμβαση με 3 ήδη υπάρχοντα διόδια και με άλλα 3 υπό κατασκευή. Με τη νέα σύμβαση όχι μόνο δεν αίρεται η αδικία αλλά εντείνεται καθώς δεν υπάρχει δέσμευση ολοκλήρωσης του Ε65 στην περιοχή αλλά τα διόδια Αγ.Τριάδας τα οποία συνδέονται με την εξόφληση του συνεχίζουν να λειτουργούν.

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!