Βαγγέλης Αποστόλου: Η λαθρεμπορία των καυσίμων κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό



Η λαθρεμπορία των καυσίμων κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό.
Ο βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου και Συντονιστής θεμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων της Κ.Ο., κατά την ομιλία του στη Βουλή για το σύστημα εισροών-εκροών των καυσίμων τόνισε τα παρακάτω:
«Θα σταθώ στο νομοσχέδιο και ειδικά σε ένα ζήτημα που αφορά το σύστημα εισροών-εκροών των καυσίμων, γιατί έχετε πραγματικά ξεπαγιάσει τον ελληνικό λαό, γιατί εδώ και χρόνια δεν μπορείτε να κάνετε το αυτονόητο, να ελέγξετε το κύκλωμα των καυσίμων. Το λέω αυτό, γιατί είναι γνωστό σε όλους ότι η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων στοιχίζει εξοργιστικά ακριβά στον ελληνικό λαό λόγω διαφυγής τεραστίων δασμών, στον Έλληνα καταναλωτή καυσίμων λόγω ελλιπούς ποσότητας ή νοθευμένης ποιότητας καυσίμων και βεβαίως, στους τίμιους βενζινοπώλες, λόγω σφοδρού και αθέμιτου ανταγωνισμού από τους κλέφτες που λυμαίνονται το χώρο.
Όμως, με τις ρυθμίσεις που εισάγετε, που έχετε ήδη εισάγει στο χώρο, δίνετε την εντύπωση ότι δεν προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε τα παραπάνω προβλήματα ή δεν θέλετε. Έχουμε πληροφορίες -και μάλιστα βγήκαν και στη δημοσιότητα- ότι οι ελεγκτικές υπηρεσίες έχουν εντοπίσει τρία παράλληλα κυκλώματα, τα οποία λειτουργούν αλληλοσυμπληρούμενα.
Είναι γνωστό αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια στο χώρο της ναυτιλίας. Είχατε δεσμευτεί το καλοκαίρι κατά την ψήφιση των σχετικών διατάξεων ελέγχου του συστήματος εισροών-εκροών να μας ενημερώσετε μέχρι τέλος του χρόνου τι επιτέλους συμβαίνει στο χώρο της λαθρεμπορίας των καυσίμων στη ναυτιλία. Ακόμη περιμένουμε.
Κοιτάξτε να δείτε, μέχρι σήμερα έχουν παρατηρηθεί στα πρατήρια που έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα εισροών-εκροών πολλά προβλήματα που έχουν σχέση και με τη μορφή και με τη μέθοδο λειτουργίας που έχουν τα συγκεκριμένα συστήματα. Θα σταθώ σε δυο, τρεις περιπτώσεις.
Πρώτη περίπτωση είναι το γεγονός ότι έχουν παρατηρηθεί αδικαιολόγητες μεταβολές του όγκου του καυσίμου κατά δεκάδες λίτρα με τη δεξαμενή εν ηρεμία και χωρίς να καταναλώνεται καύσιμο.
Δεύτερον, οι βυθομετρικές βέργες ή οι βέργες μέτρησης ποσότητας των καυσίμων πολλές φορές κολλάνε αδικαιολόγητα σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις –κι είναι πολλές αυτές- ακόμη και οι μετρητές που χρησιμοποιούνται στις κάνουλες έχουν πάρα πολλά προβλήματα και δεν καταμετρούν ουσιαστικά αυτό που αποτελεί πραγματικότητα.
Τρίτον, τα διάφορα λογισμικά συμπεριφέρονται αναξιόπιστα δημιουργώντας πάρα πολλά προβλήματα από την εκτύπωση των αποδείξεων λιανικής πώλησης μέχρι ουσιαστικά όλα τα δεδομένα που αφορούν τη συγκεκριμένη διαδικασία.
Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτό δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα. Κυρίως αυτό δημιουργεί προϋποθέσεις για αυτούς, οι οποίοι μπορούν να υπηρετήσουν συμφέροντα συγκεκριμένα, να χρησιμοποιήσουν πολλές φορές –μάλιστα- την ημέρα τη συγκεκριμένη διαδικασία, το συγκεκριμένο κύκλωμα για να κερδοσκοπήσουν. Αυτό το αναφέρω χαρακτηριστικά γιατί είναι γνωστό ειδικά στις διωκτικές αρχές.
Αγαπητοί συνάδελφοι, παρουσιάστηκε ένας συγκεκριμένος εγκαταστάτης, ο οποίος πρόσφερε το δικό του σύστημα εισροών, εκροών και είπε «πάρτε αυτό για να δείτε τι διαχειριστική κλοπή γίνεται στο συγκεκριμένο κομμάτι». Τι θέλω να πω; Ότι είναι πάρα πολλά τα προβλήματα που υπάρχουν και δεν έχουν αντιμετωπιστεί με το συγκεκριμένο σύστημα.
Επίσης, οι τεχνικές προδιαγραφές, όλα αυτά που έχουν ουσιαστικά θεσμοθετηθεί για το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι αυτά που υπηρετούν το ζητούμενο.
Πάνω από όλα όμως, αυτό που κυρίως έχει διαπιστωθεί είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός –κι αυτό αφορά όλη την Ελλάδα- πρατηρίων λειτουργεί παράνομα, όχι μόνο από πλευράς του συστήματος εισροών-εκροών που σας ανέφερα προηγούμενα, αλλά κυρίως από πλευράς αδειών περιβαλλοντικών, αδειών που έχουν σχέση με τη δόμηση. Για το λόγο αυτό, έρχεστε και ρυθμίζετε το συγκεκριμένο ζήτημα. Η φράση είναι χαρακτηριστική και θα σας τη διαβάσω: «Ρυθμίζονται όλα αυτά τα ζητήματα χωρίς να απαιτείται η έκδοση άλλης άδειας ή έγκριση από άλλη υπηρεσία οποιασδήποτε παρανομίας ή νέων εργασιών». Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, τι κρύβεται πίσω από αυτή τη ρύθμιση που σήμερα συζητάμε.
Πρέπει, λοιπόν, στο συγκεκριμένο κομμάτι να υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση, με την οποία –θα έλεγα- από την αρχή θα δημιουργηθεί μια ειδική επιτροπή. Υπάρχουν επιστήμονες, υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι είναι καταξιωμένοι πάνω στη συγκεκριμένη ειδίκευση και μπορούν να βοηθήσουν για να  δούμε το θέμα στο σύνολό του και να λυθούν ουσιαστικά προβλήματα. Και βεβαίως, θα δώσετε την εντύπωση ότι πραγματικά θέλετε να πατάξετε τη λαθρεμπορία στα καύσιμα.
Κοιτάξτε να δείτε, υπάρχουν ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια γνωστές περιπτώσεις που έχουν παρανομήσει. Τους ξέρετε. Τους ξέρει η ελληνική κοινωνία. Δεν πρέπει με όλες αυτές οι διαδικασίες να παραμένουν ατιμώρητοι.
Εγώ σας λέω ότι από όλα αυτά που αναφέραμε προηγούμενα, κύριε Υπουργέ, αυτή τη στιγμή το κυρίαρχο είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει πόσες ποσότητες παράγονται με αποτέλεσμα ο έλεγχος των ποσοτήτων που διαχέονται στην αγορά να είναι προβληματικός. Εκεί είναι η βασική ρίζα του κακού.
Τελειώνοντας, το ερώτημα, κύριε Υπουργέ, που σας θέτω είναι: Έχετε τη θέληση και τη δύναμη να αντιμετωπίσετε τη ρίζα του κακού; «Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα».
Χαλκίδα 8/01/2014

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!