ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
"Η Ελλάδα ως
σταυροδρόμι του διεθνούς εμπορίου - Τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών"
-
Ομιλία
ευρωβουλευτή ΝΔ Γ. Κουμουτσάκου στο συνέδριο του Economist με θέμα
«Η θάλασσα της
Ευρώπης: διαμορφώνοντας τον χάρτη για την οικονομική ανάπτυξη» (Θεσσαλονίκη,
17-18/2/2014)
Στο Συνέδριο με τίτλο «Η θάλασσα της Ευρώπης:
Διαμορφώνοντας τον χάρτη για την οικονομική ανάπτυξη», που διοργανώνει ο Economist
στη Θεσσαλονίκη και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας, μίλησε
σήμερα ο ευρωβουλευτής ΝΔ κ. Γιώργος Κουμουτσάκος.
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής και εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον
Κανονισμό των νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, εκπροσωπώντας το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη συζήτηση με θέμα "Τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα
Μεταφορών: Η Ελλάδα ως σταυροδρόμι του διεθνούς εμπορίου",
αναφέρθηκε στη συμβολή των νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς στις προσπάθειες
της Ευρώπης για οικονομική ανάκαμψη, βιώσιμη ανάπτυξη και ενίσχυση της
απασχόλησης, καθώς και στις δυνατότητες και ευκαιρίες που παρουσιάζονται για
την Ελλάδα, ώστε να γίνει από χώρα της Ευρωπαϊκής περιφέρειας, χώρα-κόμβος του
διεθνούς εμπορίου.
"Μετά από δύο χρόνια σκληρής δουλειάς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και
εντατικών διαβουλεύσεων με την Ε. Επιτροπή και το Συμβούλιο, έχουμε μια νέα
ευρωπαϊκή πολιτική στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, η οποία ανοίγει το δρόμο
για ένα σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον, ενοποιημένο και διαλειτουργικό
ευρωπαϊκό δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών.
Tα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών συνιστούν το μεγαλύτερο αναπτυξιακό
πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τώρα και για τα επόμενα 15 χρόνια. Είναι
ένα φιλόδοξο και ταυτόχρονα ρεαλιστικό και χειροπιαστό σχέδιο που μπορεί να
συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη του τριπλού στόχου:
"Aνταγωνιστικότητα - Aνάπτυξη - Aπασχόληση", ανέφερε ο κ.
Κουμουτσάκος.
Για την επιτυχή εφαρμογή του, τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών
στηρίζονται από ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, με το όνομα "Συνδέοντας
την Ευρώπη - Connecting Europe Facility" που έχει
"προικοδοτηθεί" με σχεδόν 26 δισ. ευρώ. Tα κοινοτικά αυτά χρήματα
μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως "κεφάλαιο κίνησης" για συγκεκριμένα
έργα στο κύριο μέρος του δικτύου.
«Εάν υπάρχει ένα μάθημα που μας έχει διδάξει η οικονομική κρίση, είναι ότι
δεν μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε να δουλεύουμε όπως στο παρελθόν. Εάν πιστεύουμε
πραγματικά στο όραμα και στην ανάγκη ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού δικτύου
συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη που μπορεί να φέρει βιώσιμη ανάπτυξη και
αύξηση της απασχόλησης, οφείλουμε να αλλάξουμε αντίληψη και μέθοδο
εργασίας", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κουμουτσάκος.
Αναφερόμενος στα οφέλη που μπορεί να έχει η χώρα μας, ο κ. Κουμουτσάκος
υπογράμμισε ότι:
"Είναι ευτυχής συγκυρία που την ώρα που αναδεικνύεται η
σημασία της "γεωπολιτικής μετάβασης" της Ελλάδας από την περιφέρεια
σε κεντρική-κομβική θέση των διεθνών εμπορικών ροών, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει
αρχίσει πλέον να εφαρμόζει τη νέα στρατηγική στις μεταφορές, που
αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ενιαίας αγοράς.
H Ελλάδα αποτελεί αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος των αναθεωρημένων
Διευρωπαϊκών Δικτύων Mεταφορών και μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη από τις
δυνατότητες χρηματοδότησης που προσφέρει το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο
"Συνδέοντας την Ευρώπη".
Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν τόσο το νέο δίκτυο, όσο και το
νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, η χώρα μας έχει την ευκαιρία να κάνει
πραγματικότητα το στρατηγικό στόχο της να εξελιχθεί σε κομβική χώρα-πύλη για το
διεθνές εμπόριο.
Σε αυτόν το στρατηγικό στόχο βρίσκεται, πιστεύω, το νέο αναπτυξιακό μοντέλο
για τη χώρα.
Για να συμβεί αυτό, όμως, δεν φτάνει μόνον η προνομιακή γεωπολιτική μας
θέση, χρειάζονται και οι κατάλληλες σύγχρονες υποδομές στις μεταφορές και
την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics)".