Το τοπίο κατοχής γίνεται πραγματική κατοχή μετά τις Φωτογραφικές διατάξεις στα πλαίσια του σχεδίου νόμου για την «Αναδιοργάνωση του Υπουργείου Τουρισμού (ΥΠΟΤ) και του Ελληνικού οργανισμού τουρισμού (ΕΟΤ)» ξεπουλάνε τις ιαματικές πηγές με απ΄ ευθείας παραχώρηση!!!!
Τελικά μετά την προσφυγή των πολιτών της Φθιώτιδας (Υπάτης ,Θερμοπυλών, Καμένων Βούρλων) και του Δήμου Αιδηψού Εύβοιας στο ΣτΕ (Συμβούλιο της επικρατείας)για την αντισυνταγματικότητα της παραχώρησης Ιαματικού φυσικού πόρου και μετά από δύο δίκες ,οι εκπρόσωποι της συγκυβέρνησης , δολίως μέσα από το σχέδιο νόμου για την «Αναδιοργάνωση του Υπουργείου τουρισμού και ΕΟΤ» παραχωρούν απευθείας έναντι «ανταλλάγματος χωρίς την διενέργεια δημόσιου διαγωνισμού μόνο με απόφαση του Διοικητικού συμβουλίου του ΕΟΤ» την εκμετάλλευση ιαματικού φυσικού πόρου.
Είναι προφανές ότι η ενέργεια αυτή προήλθε μέσα στον πανικό να προλάβουν μην τυχόν και το ΣτΕ κρίνει αντισυνταγματική την παραχώρηση.
Αυτό αποδεικνύει :
1) ότι ο αγώνας των πολιτών όταν είναι συντεταγμένος και συνειδητοποιημένος έστω και με τα όπλα αυτού του Αστικού Συντάγματος το οποίο οι ίδιοι το έχουν απαξιώσει μπορεί να τους χαλάσει τα σχέδια ή να τους αναγκάσει να ξεγυμνώσουν τις πραγματικές τους προθέσεις οι οποίες δεν είναι τίποτα άλλο από το να παραδώσουν την χώρα μαζί με τους κατοίκους .
2)Το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου), στο οποίο σε λίγο έτσι όπως πάει η κατάσταση θα έχει περάσει το σύνολο της Ελληνικής επικράτειας για ξεπούλημα με κάθε τρόπο συνταγματικό ή μη, μπορεί να χαρακτηρίζει ιδιωτική την περιουσία του Ελληνικού δημοσίου!. Δηλαδή η παραχώρηση Ιαματικής πηγής -φυσικού πόρου για 99 χρόνια ιδιοκτησία επιφανείας ως εμπράγματο δεν είναι ξεπούλημα; Δεν είναι αντισυνταγματική; Δεν υποβόσκει απώλεια εθνικής κυριαρχίας όταν συνδεθεί και με τις άλλες ιδιωτικοποιήσεις στα πλαίσια της αποκρατικοποίησης για την εξόφληση των τοκογλύφων και μάλιστα σε τιμές που θα υπολείπονται κατά πολύ της αξίας του προς παραχώρηση φυσικού πόρου ή των ακινήτων;
3)Πώς και με ποιόν τρόπο μπορεί ο κοινός νους να χαρακτηρίσει την παραχώρηση με απόφαση ενός ΔΣ κυβερνητικά διορισμένων και με αδιαφανείς διαδικασίες, στην καλύτερη των περιπτώσεων με επισφαλείς διαδικασίες, αν όχι διαπλοκή ;
4)Το minimum τίμημα 15% επί των καθαρών εσόδων(!) δεν αποτελεί σκάνδαλο; Δεν χαρίζονται οι ιαματικές πηγές όταν είναι γνωστά τα λογιστικά μαγειρέματα και οι φοροαπαλλαγές ιδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα;
Να σας υπενθυμίσω ότι με τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου στον νόμο για τις αποκρατικοποιήσεις, σε συνδυασμό με το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό , τον νόμο για τον τουρισμό και το σχέδιο νόμου που προωθούν για την Αναδιοργάνωση ΥΠΟΤ, ΕΟΤ θα δημιουργηθεί ένα τοπίο με Φαραωνικού τύπου επενδύσεις επί της ουσία real estate ,μαντρωμένες , με fast truck αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, με καταπατήσεις αιγιαλών, καταστροφή του περιβάλλοντος , χωρίς καμία σύνδεση με τον πρωτογενή τομέα στα πλαίσια αυτών που λέμε βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη .Χωρίς καμία απορρόφηση των τοπικών παραγομένων προϊόντων . Με απόλυτα αθέμιτες ανταγωνιστικές σχέσεις με τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις γύρω από την «επένδυση» καθώς το all Inclusive μέσα σε αυτές τις επιχειρήσεις θα είναι κυρίαρχο και λόγω της οικονομικής κρίσης ακόμη και στις χώρες προέλευσης τουριστών. Με εργασιακές σχέσεις γαλέρας .Συνολικά με μονοπωλιακού τύπου λειτουργίας του, προς όφελος ελάχιστον tour operators και κάποιων πολύ μεγάλων ξενοδόχων που συνήθως λειτουργούν συνεργατικά με τους πρώτους. Τα χρήματα προφανώς θα τα βρουν μέσα από επιδοτούμενα προγράμματα μόνο γι’ αυτούς αλλά και με χρήματα που έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι μικρές, πολύ μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να διασωθούν οι ιδιωτικές τράπεζες οι οποίες στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο hair cut(κούρεμα-ανακεφαλαιοποίση )έχουν πάρει 50 δις μετρητά οι ντόπιες ιδιωτικές, 40 οι ξένες, η παρέα Dallara δηλαδή ως sweetener δηλαδή γλύκισμα, και μέχρι τα 300 περίπου εγγυήσεις του Ελληνικού δημοσίου. Με άλλα λόγια πάνε να κάνουν επενδύσεις με ξένα κόλλυβα, δηλαδή τα δικά μας χρήματα που θα προέλθουν πιθανά και από την κατάσχεση της ατομικής μικρής ιδιοκτησίας και όχι μόνο.
Αλήθεια πώς κατοχυρώνεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις ιαματικές πηγές;
Αλήθεια πώς κατοχυρώνεται η ανταποδοτικότητα της επένδυσης(σχέσεις εργασίας, σύνδεση με τον πρωτογενή τομέα , προστασία της μικρής και μεσαίας επιχείρησης γύρω από την επένδυση; Η προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς; Μιλάμε για παραχώρηση 99 χρόνια !!!Με ποια κριτήρια και ποιόν τρόπο;
Αλήθεια μήπως υπάρχουν ζητήματα κληροδοτημάτων στις Ιαματικές πηγές και με ποιόν τρόπο οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις διερεύνησαν το συγκεκριμένο ζήτημα , εάν ποτέ το διερεύνησαν και εάν δεν το έκαναν για ποιο λόγο δεν το έκαναν;
Το συμπέρασμα μετά απ’ όλες αυτές τις πραξικοπηματικού τύπου ενέργειες είναι δικά σας και μάλιστα σε μία περίοδο όπου μετά την απελευθέρωση των υπηρεσιών υγείας τον Οκτώβριο του 2013 ανοίγονται τεράστιες προοπτικές για τον Ιαματικό τουρισμό- θερμαλισμό -ευεξία διεκδικώντας εν δυνάμει μια «αγορά» 20-24 εκατομμυρίων τουριστών που διακινούνται στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον σκοπό αυτό.
Βεβαίως η απάντηση στην λογική του ξεπουλήματος από το ΤΑΙΠΕΔ είναι ότι κανένας δημόσιος φυσικός πλούτος δεν πρέπει να ξεπουληθεί και ότι η κοινωνία στα πλαίσια αυτού που λέμε συνεργατική οικονομία μπορεί να διεκδικήσει μαζί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αυτούς που παράγουν, την διαχείριση τους. Φυσικά για τον σκοπό αυτό χρειάζονται πολιτικές που θα στηρίζουν αυτή την λογική καθώς επίσης και όπλα χρηματοπιστωτικά όπως τράπεζα ειδικού σκοπού για την κεφαλαιακή στήριξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Προϋπόθεση όλων αυτών βεβαίως είναι τουλάχιστον η κατάργηση των μνημονίων των εφαρμοστικών νόμων και η αναδιαπραγμάτευση της Δανειακής σύμβασης με ρήτρα ανάπτυξης .
Στάθης Ανδρικόπουλος