Όταν παίρνει μπροστά ο κινητήρας του Brutus σείεται ο
τόπος. Όχι μεταφορικά. Κυριολεκτικά, ενώ ταυτόχρονα από την εξάτμισή του
πετάει φωτιές. Και λάδια.
Έκπληξη; Μάλλον όχι, καθώς ο κινητήρας του Brutus είναι ένας
αεροπορικός 12κύλινδρος της BMW, κατασκευής του 1925, ο οποίος έχει
προσαρμοστεί σε ένα πλαίσιο από ένα American La France του 1908, στο
οποίο η μετάδοση γινόταν με αλυσίδα. Οι λόγοι γι' αυτήν την επιλογή
είναι δύο: πρώτον μετά το τέλος του A' Παγκόσμιου υπήρχαν διαθέσιμοι
αρκετοί αεροπορικοί κινητήρες και δεύτερον ο κινητήρας είναι τόσο
μεγάλος (και βαρύς) που χωράει μόνο σε πλαίσιο εκείνης της εποχής.
Ο σωστός χαρακτηρισμός βέβαια δεν είναι μεγάλος. Είναι τεράστιος μια και το μήκος του φτάνει τα 1,80 μέτρα, τα 2/3 ενός Smart δηλαδή, το πλάτος του τα 87 εκατοστά και το ύψος του το 1,10. Η χωρητικότητά του είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 46.000 κυβικά και η απόδοσή του 500 ίπποι στις 1.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με μια πηγή για ένα και μόνο λεπτό φτάνει τους 750 ίππους στις 1.750 σ.α.λ., ενώ η κατανάλωσή του είναι λίτρο και χιλιόμετρο. Όσο για τις επιδόσεις που εξασφαλίσει σημειώστε απλά πως με 100 χλμ./ ώρα οι στροφές του θηριώδους κινητήρα είναι μόλις 800! Όσο το ρελαντί ενός σύγχρονου μοντέλου δηλαδή, ενώ στις 1.500 ξεπερνά τα 200. Αν τολμήσει ο οδηγός, πράγμα μάλλον απίθανο.
Το Brutus έχει κατασκευαστεί από το Μουσείο Αυτοκινήτου και Τεχνολογίας της γερμανικής πόλης Sinsheim. Αν ποτέ βρεθείτε προς τα εκεί αξίζει να ρίξετε μια ματιά...
Ο σωστός χαρακτηρισμός βέβαια δεν είναι μεγάλος. Είναι τεράστιος μια και το μήκος του φτάνει τα 1,80 μέτρα, τα 2/3 ενός Smart δηλαδή, το πλάτος του τα 87 εκατοστά και το ύψος του το 1,10. Η χωρητικότητά του είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 46.000 κυβικά και η απόδοσή του 500 ίπποι στις 1.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με μια πηγή για ένα και μόνο λεπτό φτάνει τους 750 ίππους στις 1.750 σ.α.λ., ενώ η κατανάλωσή του είναι λίτρο και χιλιόμετρο. Όσο για τις επιδόσεις που εξασφαλίσει σημειώστε απλά πως με 100 χλμ./ ώρα οι στροφές του θηριώδους κινητήρα είναι μόλις 800! Όσο το ρελαντί ενός σύγχρονου μοντέλου δηλαδή, ενώ στις 1.500 ξεπερνά τα 200. Αν τολμήσει ο οδηγός, πράγμα μάλλον απίθανο.
Το Brutus έχει κατασκευαστεί από το Μουσείο Αυτοκινήτου και Τεχνολογίας της γερμανικής πόλης Sinsheim. Αν ποτέ βρεθείτε προς τα εκεί αξίζει να ρίξετε μια ματιά...