Από το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, σχετικά με τα αποτελέσματα για το 2013 που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα από τη Eurostat, ανακοινώνονται τα εξής:
Έχουν περάσει τέσσερα ακριβώς χρόνια από τη στιγμή που η Ελλάδα οδηγήθηκε σε Μηχανισμό Στήριξης και στην υπογραφή του 1ου «Μνημονίου».
Μετά από τα πολύ δύσκολα, για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, χρόνια, η χώρα και η οικονομία της βρίσκονται σε σαφώς καλύτερη θέση.
Τα υψηλά, διαχρονικά «δίδυμα» ελλείμματα εξαλείφονται.
Σήμερα, η Ελλάδα υπερκαλύπτει τους δημοσιονομικούς της στόχους.
Επιτυγχάνει, πρωτογενή πλεονάσματα, για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Πρωτογενή πλεονάσματα που ξεκίνησαν το 2013, νωρίτερα από τις εκτιμήσεις, υψηλότερα από τις προβλέψεις, σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Eurostat.
Πρωτογενές πλεόνασμα για το 2013, αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης της χώρας, για τη διανομή «κοινωνικού μερίσματος» που έχει ήδη αποφασισθεί και δρομολογηθεί, για την σταδιακή αποκατάσταση της πρόσβασης στις αγορές που ήδη – με επιτυχία – έγινε, για την εύρεση ρεαλιστικών λύσεων για την περαιτέρω ενίσχυση και την οριστική τακτοποίηση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.
Συνεπώς, οι θυσίες του Ελληνικού λαού αρχίζουν να πιάνουν τόπο.
Είναι εθνική ανάγκη να διαφυλαχθούν όλα όσα έχουν επιτευχθεί, με τόσο μεγάλο κόπο και κόστος.
Και παράλληλα, να μετατρέψουμε τη σταθεροποίηση της οικονομίας ως βάση για δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, με κοινωνική συνοχή.
Με πίστη, εθνικό σχέδιο και αποφασιστικότητα πρέπει και μπορούμε, όπως έχει αποδειχθεί, να πετυχαίνουμε τους στόχους και ταυτόχρονα να διεκδικούμε καλύτερους όρους συνεργασίας από τους εταίρους και δανειστές μας.
Τα ανωτέρω επιβεβαιώνει Δελτίο Τύπου της Eurostat.
Ειδικότερα:
1ον. Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, τόσο για το 2012 όσο και για το 2013, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού.
Ειδικά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα 3,8 δισ. ευρώ το 2013, πολύ κάτω από το 3% του ΑΕΠ, και πιο συγκεκριμένα στο 2,1% του ΑΕΠ.
Κάτω από το μέσο όρο τόσο της Ευρώπης όσο και της Ευρωζώνης.
2ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε περίπου στα 3,4 δισ. ευρώ.
3ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, όπως καθορίζεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, εκτιμάται στο 1,5 δισ. ευρώ, υψηλότερο τόσο από τους στόχους του (μηδενικό πρωτογενές πλεόνασμα) όσο και από τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού (812 εκατ. ευρώ).
Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρεται και σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ, ότι κατά τη μέτρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά απ’ ότι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων όπως παρουσιάζονται από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat.
Τέτοια έσοδα ή δαπάνες που αντιμετωπίζονται διαφορετικά είναι, για παράδειγμα, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, οι δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και τα έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της Ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή Ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.
4ον. Αυτό το θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα για το 2013, η ικανοποιητική εκτέλεση του εφετινού Προϋπολογισμού, η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και η μη ύπαρξη χρηματοδοτικού κενού για το 2014 είναι συμβατά με τις πρόσφατες αποφάσεις της Κυβέρνησης για διανομή «κοινωνικού μερίσματος», επιπλέον αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα και μείωση του μη-μισθολογικού κόστους.
Έχουν περάσει τέσσερα ακριβώς χρόνια από τη στιγμή που η Ελλάδα οδηγήθηκε σε Μηχανισμό Στήριξης και στην υπογραφή του 1ου «Μνημονίου».
Μετά από τα πολύ δύσκολα, για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, χρόνια, η χώρα και η οικονομία της βρίσκονται σε σαφώς καλύτερη θέση.
Τα υψηλά, διαχρονικά «δίδυμα» ελλείμματα εξαλείφονται.
Σήμερα, η Ελλάδα υπερκαλύπτει τους δημοσιονομικούς της στόχους.
Επιτυγχάνει, πρωτογενή πλεονάσματα, για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Πρωτογενή πλεονάσματα που ξεκίνησαν το 2013, νωρίτερα από τις εκτιμήσεις, υψηλότερα από τις προβλέψεις, σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Eurostat.
Πρωτογενές πλεόνασμα για το 2013, αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης της χώρας, για τη διανομή «κοινωνικού μερίσματος» που έχει ήδη αποφασισθεί και δρομολογηθεί, για την σταδιακή αποκατάσταση της πρόσβασης στις αγορές που ήδη – με επιτυχία – έγινε, για την εύρεση ρεαλιστικών λύσεων για την περαιτέρω ενίσχυση και την οριστική τακτοποίηση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.
Συνεπώς, οι θυσίες του Ελληνικού λαού αρχίζουν να πιάνουν τόπο.
Είναι εθνική ανάγκη να διαφυλαχθούν όλα όσα έχουν επιτευχθεί, με τόσο μεγάλο κόπο και κόστος.
Και παράλληλα, να μετατρέψουμε τη σταθεροποίηση της οικονομίας ως βάση για δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, με κοινωνική συνοχή.
Με πίστη, εθνικό σχέδιο και αποφασιστικότητα πρέπει και μπορούμε, όπως έχει αποδειχθεί, να πετυχαίνουμε τους στόχους και ταυτόχρονα να διεκδικούμε καλύτερους όρους συνεργασίας από τους εταίρους και δανειστές μας.
Τα ανωτέρω επιβεβαιώνει Δελτίο Τύπου της Eurostat.
Ειδικότερα:
1ον. Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, τόσο για το 2012 όσο και για το 2013, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού.
Ειδικά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα 3,8 δισ. ευρώ το 2013, πολύ κάτω από το 3% του ΑΕΠ, και πιο συγκεκριμένα στο 2,1% του ΑΕΠ.
Κάτω από το μέσο όρο τόσο της Ευρώπης όσο και της Ευρωζώνης.
2ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε περίπου στα 3,4 δισ. ευρώ.
3ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, όπως καθορίζεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, εκτιμάται στο 1,5 δισ. ευρώ, υψηλότερο τόσο από τους στόχους του (μηδενικό πρωτογενές πλεόνασμα) όσο και από τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού (812 εκατ. ευρώ).
Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρεται και σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ, ότι κατά τη μέτρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά απ’ ότι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων όπως παρουσιάζονται από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat.
Τέτοια έσοδα ή δαπάνες που αντιμετωπίζονται διαφορετικά είναι, για παράδειγμα, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, οι δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και τα έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της Ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή Ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.
4ον. Αυτό το θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα για το 2013, η ικανοποιητική εκτέλεση του εφετινού Προϋπολογισμού, η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και η μη ύπαρξη χρηματοδοτικού κενού για το 2014 είναι συμβατά με τις πρόσφατες αποφάσεις της Κυβέρνησης για διανομή «κοινωνικού μερίσματος», επιπλέον αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα και μείωση του μη-μισθολογικού κόστους.