Απάντηση του κ. Χρήστου Σταϊκούρα στο Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Β. Κυριακάκη


Ο Βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Β. Κυριακάκης, τις τελευταίες ημέρες, φιλοξενούμενος σε εκπομπές του τηλεοπτικού σταθμού «Κανάλι ΕΝΑ» και του ραδιοφωνικού σταθμού «FM-1», αναφέρθηκε στο πρόσωπό μου, σχετικά με το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων και με το ζήτημα που έχει ανακύψει με το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, το οποίο και συνέδεσε με τους σεισμοπαθείς της Φθιώτιδας, λέγοντας:
«Είναι πάγια τακτική του κ. Σταϊκούρα, το ζήσαμε πέρυσι και με τους σεισμούς, να εξαγγέλει ποσά, να θυμήσω ότι ακόμη και σήμερα, πολλές πληγείσες περιοχές στη Φθιώτιδα δεν έχουν πάρει τίποτα, παρότι εξαγγέλθηκαν πολλά τότε. Δεν περιμένουμε τίποτα, δεν υπάρχει καμία αξιοπιστία (…)».  

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας γνωρίζω τα εξής:

1ον. Σχετικά με το ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων:
Με Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (υπ’ αριθ. πρωτ. 2/65610/0004/10.09.2012) συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για την έρευνα και την καταγραφή των αρχείων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που αφορούν στις περιόδους του Α’ και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το Μάρτιο του 2013, παραδόθηκε, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί, το έργο της Ομάδας Εργασίας.
Επρόκειτο για ένα έργο συλλογής, κωδικοποίησης, καταγραφής, ταξινόμησης και προστασίας του μεγάλου, παλαιού και ιστορικού αρχειακού υλικού που, για πρώτη φορά, πραγματοποιήθηκε, ουσιαστικά και οργανωμένα, εντός του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκε:
§           Συγκέντρωση του σχετικού αρχειακού υλικού σε χώρο του κεντρικού κτιρίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, όπου θα φυλάσσεται διακριτά.
§           Ταξινόμηση των φακέλων του αρχείου κατά κατηγορία.
§           Ηλεκτρονική συνοπτική απεικόνιση των καταγεγραμμένου αρχειακού υλικού.
§           Καταγραφή 761 τόμων αρχειακού υλικού.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, ακολουθώντας τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία, παρέδωσε την Έκθεση στο Υπουργείο Εξωτερικών.
Με νέα Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (υπ’ αριθ. πρωτ. 2/43090/0004/29.05.2014), σε συνέχεια ενεργειών του Υπουργείου Εξωτερικών, συγκροτήθηκε Ειδική Επιτροπή για τον ποσοτικό προσδιορισμό των αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου από τις γερμανικές ελληνικές επανορθώσεις και το κατοχικό δάνειο.
Αλήθεια, πως τεκμηριώνει ο κ. Κυριακάκης την κωλυσιεργία από μέρους μου και το ότι δυσκολεύω το έργο της διεκδίκησης των γερμανικών αποζημιώσεων;
Αγνοεί, προφανώς, θετικές αναφορές Συναδέλφων του Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως για παράδειγμα του κ. Γλέζου στη Βουλή, για τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών («…επειδή έχω εµπιστοσύνη ότι δεν θα ακολουθήσετε τον ίδιο δρόµο, έχω πει από την αρχή ότι χαιρετίζω την πρωτοβουλία που ανέλαβε η Κυβέρνηση…», Πρακτικά Συνεδρίασης Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων, συζήτηση Επίκαιρης Επερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ για τις γερμανικές αποζημιώσεις, 24.04.2013). 
Ή της Πανελλήνιας Ένωσης Δικηγόρων για τις γερμανικές επανορθώσεις που αναφέρεται σε «θετικά βήματα» και σε «εμπεριστατωμένη έρευνα από το ΓΛΚ».
Θα είχε πάντως ενδιαφέρον αν ο κ. Κυριακάκης προσδιόριζε τα κατά την άποψή του, εντός νομιμότητας, πρόσθετα συγκεκριμένα βήματα από πλευράς Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για την πληρέστερη λύση του προβλήματος. 

2ον. Σχετικά με το ζήτημα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας:
Όπως αποτυπώθηκε και σε σχετικό Δελτίο Τύπου, που εκδόθηκε από το Γραφείο μου την 05.06.2014, είναι γνωστό ότι το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, στην παρούσα φάση, αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
Προβλήματα, που απορρέουν κυρίως από το πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας, το οποίο μαζί με το πρώην ΤΕΙ Λαμίας συγχωνεύθηκε στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
Συνέπεια των προβλημάτων αυτών είναι η αδυναμία πληρωμής των υποχρεώσεων του Ιδρύματος, η οποία έχει αντίκτυπο στην ομαλή λειτουργία του.
Η οριστική αντιμετώπισή τους απαιτεί τη διενέργεια φυσικής απογραφής των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων του πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας, μια διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα.
Σε αλληλογραφία μου με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναζητήθηκαν και ευρέθηκαν τρόποι για την αντιμετώπιση των άμεσων υποχρεώσεων για τη λειτουργία του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, με την έγκριση προσωρινής χρήσης ταμειακών διαθεσίμων στο ύψος των 3.000.000 ευρώ, αλλά προτάθηκαν ενέργειες και βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να αντιμετωπισθεί ριζικά το πρόβλημα.
Ειδικότερα, πέραν της προσωρινής χρήσης ταμειακών διαθεσίμων, προτάθηκε:
§           Να δοθεί περιθώριο 3 μηνών στο ΤΕΙ Χαλκίδας για σύνταξη κατεπείγοντος απολογισμού ετών 2012 και 2013, προκειμένου να εκπληρωθεί η υποχρέωση που προκύπτει από το Ν. 4129/2013.
§           Να υποβληθούν τα σχετικά στοιχεία απολογισμών για την εκταμίευση της ετήσιας επιχορήγησης του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
§           Να αποκατασταθεί η προσωρινή ταμειακή διευκόλυνση από το ύψος της ετήσιας επιχορήγησης, όταν αυτή εκταμιευθεί.
Όπως προκύπτει από τη σχετική αλληλογραφία, αυτό ζητήθηκε από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, και αυτό έπραξε άμεσα (βλέπετε συνημμένα έγγραφα).
Είναι προφανές ότι το πρόβλημα που έχει ανακύψει είναι σύνθετο, αρμοδιότητας πρωτίστως του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, και η αντιμετώπισή του απαιτεί σχέδιο και συγκεκριμένες ενέργειες. 
Η Διοίκηση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας καταβάλει προσπάθεια για την επίλυσή του, κάτι που αναγνωρίζεται και από το σύλλογο των εκτάκτων συνεργατών του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
Στο βαθμό που εμπλέκομαι, ως Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, αλλά και στο επίπεδο του προσωπικού ενδιαφέροντος, ως Πανεπιστημιακός και Βουλευτής Φθιώτιδας, η αρωγή μου, στο μέτρου του εφικτού, είναι δεδομένη.
Θα είχε πάντως ενδιαφέρον αν ο κ. Κυριακάκης, και επί αυτού του θέματος, προσδιόριζε τα κατά την άποψή του, εντός νομιμότητας, πρόσθετα συγκεκριμένα βήματα από πλευράς Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για την πληρέστερη λύση του προβλήματος. 

3ον. Σχετικά με το ζήτημα των σεισμοπαθών της Φθιώτιδας:
Από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης του δυσάρεστου φυσικού φαινομένου, προέβην, στο μέτρο των αρμοδιοτήτων αλλά και δυνατοτήτων μου, σε μία σειρά από συγκεκριμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες, ώστε οι διαδικασίες των αρμόδιων υπηρεσιών να εναρμονιστούν με την πιεστικότητα της κατάστασης.
Ενέργειες και πρωτοβουλίες, που περιελάμβαναν μεταξύ άλλων, πέραν των τακτικών μεταβάσεων και επισκέψεων στις σεισμόπληκτες περιοχές με την αρμόδια πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας και της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων, προσωπική επικοινωνία και αλληλογραφία με φορείς και υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης που εμπλέκονταν με την αρωγή προς τους σεισμόπληκτους αλλά και έκτακτη επιχορήγηση προς πληγέντες Δήμους της περιοχής (βλέπετε συνημμένα έγγραφα σχετικά με Αποφάσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, στις 12.08.2013, για έκτακτη επιχορήγηση των Δήμων Αμφίκλειας–Ελάτειας και Μώλου-Αγ. Κωνσταντίνου κατόπιν αιτημάτων τους, ύψους 50.000 ευρώ και 30.000 ευρώ αντίστοιχα).
Ειδικότερα:
§           Στις 15.11.2013, υπεγράφη Υπουργική Απόφαση για την «Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τις Τράπεζες για πιστωτικές διευκολύνσεις προς αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια από τον σεισμό της 7ης Αυγούστου 2013 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Φθιώτιδας και Φωκίδας». Με την απόφαση ρυθμιζόταν η χορήγηση δανείων, για την αποκατάσταση των ζημιών των κτιρίων που προκάλεσε ο σεισμός της 7ης Αυγούστου 2013 στα διοικητικά όρια του Δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας και του Δήμου Μώλου-Αγ. Κωνσταντίνου της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας και των Τ.Κ. Πολύδροσου και Τ.Κ. Λιλαίας της Δ.Ε. Παρνασσού και των Τ.Κ. Γραβιάς, Τ.Κ. Καστελλίων και Τ.Κ. Μαριολάτας της Δ.Ε. Γραβιάς του Δήμου Δελφών της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας.
§           Στις 02.12.2013, συνυπεγράφη με τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κοινή Υπουργική Απόφαση για την «Επιδότηση ενοικίου για την κάλυψη δαπανών στέγασης κατοίκων περιοχών των Περιφερειακών Ενοτήτων Φθιώτιδας και Φωκίδας που επλήγησαν από το σεισμό της 7ης Αυγούστου 2013». Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση ρυθμίζονταν οι δικαιούχοι της επιδότησης ενοικίου, οι προθεσμίες, οι γενικοί όροι της επιδότησης και ο τρόπος χορήγησής της.
Οι Αποφάσεις αυτές επήλθαν ως συνέχεια των δεσμεύσεων που είχαν αναληφθεί, μετά την φυσική καταστροφή της 7ης Αυγούστου 2013, και την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 30ης Αυγούστου 2013 για την «Οριοθέτηση των περιοχών και τις πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από το σεισμό».
Επιπρόσθετα:
§           Στις 11.02.2014, μετά το νέο σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου 2014, υπεγράφησαν 2 νέες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, η πρώτη για την «Επιδότηση ενοικίου ή συγκατοίκησης για την κάλυψη δαπανών στέγασης κατοίκων περιοχών των Περιφερειακών Ενοτήτων Φθιώτιδας, Φωκίδας και Βοιωτίας που επλήγησαν από τους σεισμούς της 7ης Αυγούστου 2013 και 6ης Φεβρουαρίου 2014», και η δεύτερη για την «Οριοθέτηση περιοχών και πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τους σεισμούς της 7ης Αυγούστου 2013 και 6ης Φεβρουαρίου 2014 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Φθιώτιδας, Φωκίδας και Βοιωτίας». Με τις εν λόγω Αποφάσεις εξισώθηκε πλήρως η κρατική αρωγή προς τους σεισμόπληκτους των Περιφερειακών Ενοτήτων Φθιώτιδας, Φωκίδας και Βοιωτίας με τα ισχύοντα για τους σεισμόπληκτους της Κεφαλονιάς (δωρεάν κρατική αρωγή 80% από 40% που ήταν πριν και άτοκο δάνειο 20% από 60% που ήταν πριν, επιδότηση ενοικίου έως 500 ευρώ από εώς 350 ευρώ που ήταν πριν, απαλλαγή από το ΕΕΤΗΔΕ).
Εξ’ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω, η καταβολή της επιδότησης ενοικίου για κάλυψη δαπανών στέγασης και η χορήγηση της στεγαστικής συνδρομής για αποκατάσταση ζημιών ξεκίνησε να υλοποιείται.
Σύμφωνα με σημερινή ενημέρωση από την Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΥΑΣ), η κατάσταση έχει ως εξής:
§           Επιδότηση ενοικίου: Έχουν υποβληθεί 24 αιτήσεις και έχουν εγκριθεί 20 από αυτές, ύψους 20.490 ευρώ.
§           Ανακατασκευή επικινδύνως ετοιμόρροπων κτιρίων: Έχουν εκδοθεί τα πρωτόκολλα των επικινδύνως ετοιμόρροπων κτιρίων τον Απρίλιο του 2014, λόγω εμπλοκής με υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. Έχουν υποβληθεί 3 αιτήσεις για βεβαίωση καθορισμού δικαιούχου Στεγαστικής Συνδρομής για ανακατασκευή και η 1 είναι προς υπογραφή.
§           Εκθέσεις αυτοψίας τριμελών επιτροπών: Έχουν εκδοθεί 92 εκθέσεις αυτοψίας τριμελών επιτροπών σύμφωνα με τις οποίες χαρακτηρίζονται τα πληγέντα κτίρια.  
§           Άδειες επισκευής πληγέντων κτιρίων: Έχουν υποβληθεί 60 αιτήσεις για έκδοση αδειών επισκευής, από τις οποίες οι 23 έχουν υποβληθεί μετά τον Μάρτιο του 2014. Η ΥΑΣ για 23 αιτήσεις έχει προβεί σε ενδιάμεσες ενέργειες στο  Υπουργείου Πολιτισμού και στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Η καθυστέρηση στην έκδοση των αδειών οφείλεται στο ότι οι ιδιώτες μηχανικοί δεν έχουν λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις πριν την υποβολή των μελετών στην ΥΑΣ. Έχουν εκδοθεί 3 άδειες επισκευής. Επίσης, σήμερα, κλιμάκια μηχανικών διενεργούν αυτοψίες σε 10 πληγέντα κτίρια.
Σε κάθε περίπτωση, έχει παρασχεθεί η διαβεβαίωση, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ότι η διαδικασία θα «τρέξει», πλέον, πιο γρήγορα.
Ελπίζω, ο κ. Κυριακάκης, να μην με καθιστά υπεύθυνο για το σύνολο των δυσλειτουργιών του κρατικού μηχανισμού.
Θα είχε πάντως ενδιαφέρον, και σε αυτή την περίπτωση, αν ο κ. Κυριακάκης προσδιόριζε και άλλα, εντός νομιμότητας, συγκεκριμένα βήματα από πλευράς του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για την πληρέστερη αντιμετώπιση του προβλήματος. 

Υποθέτω, ως υπεύθυνος πολιτικός, να αντιλαμβάνεται, όλο και περισσότερο, πως τα επί μέρους προβλήματα δεν επιλύονται και η χώρα δεν κυβερνάται με σχολιασμούς (μέρος του ρόλου των δημοσιογράφων), αοριστολογίες και αφοριστικούς χαρακτηρισμούς.
Εγώ σε αυτό το «γήπεδο» δεν θα «παίξω».
Έχω κάνει άλλη επιλογή.
Είμαι όμως διαθέσιμος να συνεργασθώ μαζί του για την προώθηση πληρέστερων, συγκεκριμένων και εντός νομιμότητας, λύσεων στα προβλήματα που σχολίασε.
Περιμένω.

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!