Ελίζα Βόζεμπεργκ: Ανάγκη στήριξης του κλάδου των μεταφορών για τις ζημίες που έχει υποστεί λόγω του ρωσικού εμπάργκο
Τη συμπερίληψη του κλάδου των Ελλήνων μεταφορέων-αυτοκινητιστών στο πακέτο οικονομικής βοήθειας που πρόκειται να λάβουν από την ΕΕ οι παραγωγικοί κλάδοι, οι οποίοι πρόσφατα επλήγησαν εξαιτίας του ρωσικού εμπάργκο, ζητά με γραπτή κοινοβουλευτική ερώτηση η Ευρωβουλευτής της ΝΔ κα. Ελίζα Βόζεμπεργκ, μέλος της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής στην ερώτησή της, καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο να συμπεριλάβει τον εν λόγω κλάδο στους φορείς εκείνους που θα λάβουν χρηματοδοτική ενίσχυση για τις οικονομικές απώλειες λόγω του ρωσικού εμπάργκο, προκειμένου να υπάρξει προσωρινή αντιστάθμιση των επιπτώσεων της υφιστάμενης κατάστασης. Μάλιστα, ως βασικό επιχείρημα θέτει το γεγονός ότι στο παρελθόν η ΕΕ με νομοθετικές πράξεις (Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 525/92, Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 266/93, Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 811/95) εγκρίθηκαν διατάξεις ειδικά για την Ελλάδα, οι οποίες προέβλεπαν ενισχύσεις συγκεκριμένου ύψους στους Έλληνες μεταφορείς, προκειμένου να τους αποζημιώσει για τα επιπλέον χιλιόμετρα που έπρεπε να διανύσουν εξαιτίας του εμπάργκο τότε στην πρώην Γιουγκοσλαβία.
Παράλληλα, αναφέρει ότι με τις έως τώρα εκτιμήσεις των Ελλήνων αυτοκινητιστών, οι απώλειες τους ανέρχονται σε 10 εκατ. ευρώ ετησίως, καθώς περίπου 300 φορτηγά απασχολούνταν με μεταφορές προς την Ρωσία σε μόνιμη βάση, σημειώνοντας επίσης ότι ο κλάδος αυτός αντιμετωπίζει μείωση του μεταφορικού έργου και προς την Ουκρανία κατά 50% εξαιτίας της έκρυθμης κατάστασης στην περιοχή.
Τέλος η κα. Βόζεμπεργκ υπογραμμίζει, ότι η απαγόρευση εισαγωγής προϊόντων ευρωπαϊκής προέλευσης που ανακοίνωσε η Ρώσικη Ομοσπονδία, δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην εξαγωγική δραστηριότητα της ΕΕ (καθώς η Ρωσία είναι ο δεύτερος εμπορικός εταίρος της ΕΕ) και ιδιαίτερα ορισμένων κρατών μελών όπως, στην Ελλάδα, με σημαντικό μερίδιο στη ρωσική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου το 40% των ελληνικών εξαγωγών σε αγροτικά προϊόντα κατευθύνεται στη Ρωσία.