Ανακοίνωση Λαϊκής Συσπείρωσης Ερέτριας για τη Γραμμή Ερέτριας - Ωρωπού



ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΖΕΥΞΗΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ – ΩΡΩΠΟΥ
(Δήλωση)
Με γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (06/02/2014), από τον Νοέμβριο του 2014 διακόπτεται η λειτουργία της γραμμής Ωρωπού – Ερέτριας για τους χειμερινούς μήνες έως και τον Απρίλιο του 2015 και τροποποιείται συνολικά η λειτουργία της γραμμής. Ουσιαστικά η απόφαση αυτή βγήκε με γνώμονα τις αποφάσεις των πλοιοκτητών να διατηρούν τα πλοία στη γραμμή μόνο για την περίοδο της αυξημένης τουριστικής κίνησης, περίοδο που τους διασφαλίζει υπερκέρδη, ενώ τους χειμερινούς μήνες αφήνουν τους κατοίκους της περιοχής, τους εργαζομένους που κινούνται καθημερινά, απομονωμένους.

Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, σύμφωνα με την κατεύθυνση 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (που συμφώνησαν τότε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΝ-σήμερα ΣΥΡΙΖΑ) για την άρση του καμποτάζ, ο οποίος έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία από το 2001.

Από το 2001 και μετά κατεδαφίζεται ό,τι εμποδίζει την ελευθερία δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου για την ενίσχυση της κερδοφορία του. Καταργείται η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση και η ναυτολόγηση των ναυτεργατών, τροποποιούνται οι οργανικές συνθέσεις, οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τα στοιχειώδη μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ταυτόχρονα δίνονται μια σειρά από φοροελαφρύνσεις, αφορολόγητο πετρέλαιο κλπ.

Οι κυβερνήσεις που πέρασαν μέχρι σήμερα και όλοι οι επίδοξοι διάδοχοί τους, εφαρμόζουν και εξυπηρετούν κατά γράμμα τις πολιτικές κατευθύνσεις της ΕΕ και για αυτό το τομέα. Κατευθύνσεις που προφανώς καθορίζονται από τα συμφέροντα εφοπλιστών και πλοιοκτητών. Πολιτικές που από τη μια δίνουν σωρηδόν επιδοτήσεις στους εφοπλιστές και από την άλλη αφήνει ακάλυπτες ολόκληρες περιοχές από ακτοπλοϊκή κάλυψη. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι τη δρομολογιακή περίοδο που διανύουμε (1/11/2013 έως 31/10/2014), σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το ποσό που έχει καθοριστεί για 25 «άγονες γραμμές», είναι στο σύνολο 416.645,90€ το δρομολόγιο.

Τέλος, για να μην παίζουμε κρυφτό σε ένα τόπο τόσο μικρό για να χωρέσει όλους όσους θέλουν να κρυφτούν πίσω από την αγωνία του κόσμου για το θέμα, υπενθυμίζουμε ότι ευθύνες για τη κατάσταση έχουν και οι δημοτικές αρχές, νυν και πρώην που όλα αυτά τα χρόνια έχουν εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο ζήτημα. Τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούν με τις αποφάσεις τους; Άρχισαν με τη σύμπνοια τους στη δημιουργία λιμενικών ταμείων σε Ερέτρια και Ωρωπό, στη μετέπειτα ενσωμάτωσή τους σε ΑΕ που τελικά ανοίγει το δρόμο για παραχώρηση λιμένων και αιγιαλού σε ιδιώτες. Ενώ ο κόσμος της περιοχής έχει συμφέρον από τη διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, οι τοπικοί διοικούντες σφύριζαν αδιάφορα όσο καιρό παίρνονται όλα αυτά τα μέτρα που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση (οι πλοιοκτήτες επειδή θέλουν να βγάζουν περισσότερα κέρδη να κλείνουν μια γραμμή) δήθεν γιατί ήταν θέμα «πολιτικής και όχι της τοπικής διοίκησης». Μια φράση που την ακούμε συνεχώς από το στόμα τους όταν προσπαθούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια του κόσμου για να μην δει ότι η αυτοδιοίκηση περισσότερο από ποτέ, στις μέρες μας έχει το ρόλο της απευθείας εφαρμογής των αποφάσεων της Κυβέρνησης και της ΕΕ.    

Καλούμε τα σωματεία, τους συλλόγους, τις λαϊκές οικογένειες της περιοχής να διεκδικήσουμε:
Σύγχρονα και ασφαλή πλοία για καθημερινή, τακτική σύνδεση Ερέτριας – Ωρωπού καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
Κατάργηση του Ν.2932/2001. Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
Πλήρωμα στα πλοία με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που θα καλύπτονται από τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών.
Δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών, που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και την ανάπτυξη του τόπου.

Ερέτρια 16/9/2014
ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΡΕΤΡΙΑΣ
Δημοτική Σύμβουλος, Καραμπέτσου Ασημίνα

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!