Λαμία, 22 Σεπτεμβρίου 2014
«Ίδρυση Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων στην Πρωτοβάθμια
και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Στερεάς Ελλάδας ζητά η Ελένη
Μακρή-Θεοδώρου».
Πρόταση προς τον Υπουργό και Υφυπουργό Παιδείας κατέθεσε η Βουλευτής Φθιώτιδας κα Ε.Μακρή-Θεοδώρου για την ίδρυση Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων όλων των βαθμίδων φοίτησης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας.
Η κα Μακρή τόνισε πως με τη λειτουργία αυτών των σχολείων στη Λαμία υποστηρίζεται η δημιουργικότητα, η καινοτομία και η αριστεία, ανταποκρινόμενες όλες, στις αρχές της διαφορετικότητας και των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης που υποστηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών.
Συνεχίζοντας, εξήγησε πως η υλοποίηση της παρούσας πρότασης προάγει την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας και δίνει τη δυνατότητα πειραματικής εφαρμογής σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα ελληνικά και διεθνή ερευνητικά δεδομένα.
Στόχος του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι, σύμφωνα με τη Βουλευτή, η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης από την πρώτη κιόλας βαθμίδα της σχολικής φοίτησης να αποτελέσει εγγύηση για την πρόοδο των μαθητών, τονίζοντας εμφαντικά το ίσο δικαίωμα όλων των Ελλήνων μαθητών, σε οποιαδήποτε περιφέρεια κατοικούν, για ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό, «αφενός διασφαλίζεται υψηλά παρεχόμενη εκπαίδευση από την πρώτη κιόλας σχολική ηλικία και αφετέρου επιλύονται προβλήματα πολλών οικογενειών, οικονομικής, κυρίως, φύσεως.»
Συγκεκριμένα, η Βουλευτής Φθιώτιδας πρότεινε ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στην Λαμία με τον ορισμό-μετατροπή σε Πρότυπα Πειραματικά υφιστάμενων σχολικών μονάδων, έπειτα από επιτυχή αξιολόγησή τους και με τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων.
Η κα Μακρή τόνισε πως με τη λειτουργία αυτών των σχολείων στη Λαμία υποστηρίζεται η δημιουργικότητα, η καινοτομία και η αριστεία, ανταποκρινόμενες όλες, στις αρχές της διαφορετικότητας και των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης που υποστηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών.
Συνεχίζοντας, εξήγησε πως η υλοποίηση της παρούσας πρότασης προάγει την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας και δίνει τη δυνατότητα πειραματικής εφαρμογής σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα ελληνικά και διεθνή ερευνητικά δεδομένα.
Στόχος του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι, σύμφωνα με τη Βουλευτή, η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης από την πρώτη κιόλας βαθμίδα της σχολικής φοίτησης να αποτελέσει εγγύηση για την πρόοδο των μαθητών, τονίζοντας εμφαντικά το ίσο δικαίωμα όλων των Ελλήνων μαθητών, σε οποιαδήποτε περιφέρεια κατοικούν, για ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό, «αφενός διασφαλίζεται υψηλά παρεχόμενη εκπαίδευση από την πρώτη κιόλας σχολική ηλικία και αφετέρου επιλύονται προβλήματα πολλών οικογενειών, οικονομικής, κυρίως, φύσεως.»
Συγκεκριμένα, η Βουλευτής Φθιώτιδας πρότεινε ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στην Λαμία με τον ορισμό-μετατροπή σε Πρότυπα Πειραματικά υφιστάμενων σχολικών μονάδων, έπειτα από επιτυχή αξιολόγησή τους και με τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων.