ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Περιφερειακό Σχήμα
22 Δεκεμβρίου 2014
Για τον ΦοΔΣΑ και τα Διόδια στο Δημοτικό Συμβούλιο Στυλίδας
Στα θέματα ημερησίας διάταξης στο δημοτικό συμβούλιο της Στυλίδας, φιγουράρει πρώτο πρώτο το φλέγον θέμα της μετατροπής της νομικής μορφής του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) Στερεάς Ελλάδας σε Ανώνυμη Εταιρία. Ζήτημα που συζητιέται αυτή την περίοδο σε όλους τους Δήμους της Περιφέρειας και έχει να κάνει με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και πάνω στο οποίο τοποθετηθήκαμε και σαν περιφερειακό σχήμα στο τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο της 17ης Δεκεμβρίου.
Στο προτεινόμενο καταστατικό της Α.Ε. προβλέπεται πως όλες οι διαδικασίες που σήμερα ασκούν οι Δήμοι, θα περάσουν στην δικαιοδοσία του περιφερειακού ΦοΔΣΑ. Από την καθαριότητα των κοινοχρήστων χώρων μέχρι την αποκομιδή των απορριμμάτων και από την ανακύκλωση μέχρι την υγειονομική ταφή και την ενεργειακή αξιοποίηση (δηλαδή και την καύση). Ο περιφερειακός ΦοΔΣΑ Α.Ε. θα είναι δηλαδή αυτός που θα εκπονεί και θα εφαρμόζει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων.
Η λειτουργία του περιφερειακού ΦοΔΣΑ Α.Ε. προβλέπεται συγκεντρωτική και στη βάση του αντιδημοκρατική. Όλες οι ουσιαστικές αρμοδιότητες θα ασκούνται από Δ.Σ. που θα είναι μόλις 11-μελές (ενώ οι καλλικρατικοί Δήμοι της Περιφέρειας είναι 25), το οποίο εκτός των άλλων θα αποφασίζει και για το κόστος των προαναφερόμενων υπηρεσιών του ΦοΔΣΑ προς τους Δήμους. Δηλαδή, ένα μεγάλο τμήμα των δημοτικών τελών θα αποφασίζονται από το διοικητικό συμβούλιο του ΦοΔΣΑ, αφού η καθαριότητα είναι μια ανταποδοτική λειτουργία, δηλαδή όσα δαπανώνται πρέπει να εισπράττονται άμεσα και στο ακέραιο από τους δημότες.
Εμείς θεωρούμε ότι το πρόβλημα των απορριμμάτων είναι βαθιά πολιτικό και η μοναδική λύση υπέρ των συμφερόντων των κατοίκων της Στυλίδας και γενικότερα της Στερεάς Ελλάδας αποτελεί ένα αποκλειστικά δημόσιο και αποκεντρωμένο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων, μακριά από τα κέρδη των εργολάβων, το οποίο θα περιλαμβάνει: Πολιτική πρόληψης και μείωσης της παραγωγής και του όγκου των απορριμμάτων, Διαλογή στην πηγή, Ανακύκλωση, Επαναχρησιμοποίηση υλικών και συσκευασιών, Κομποστοποίηση, Κατάργηση των χωματερών ΧΑΔΑ και ΧΥΤΑ και αντικατάστασή τους από ΧΥΤΥ που να είναι συνδεδεμένοι με εργοστάσιο επεξεργασίας με τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον, σε αντίθεση με τα φαραωνικά και πανάκριβα εργοστάσια καύσης, που είναι πολιτική κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συμφέρον του ντόπιου κεφαλαίου.
Επίσης, το 6ο θέμα της ημερησίας διάταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Στυλίδας είναι η "Λήψη απόφασης επί των αιτήσεων της εταιρίας Οδός Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε. (Κεντρική Οδός) για την υδροδότηση του Μετωπικού Σταθμού Διοδίων Μαυρομαντήλας και του Πλευρικού Σταθμού Διοδίων Αγίας Μαρίνας."
Μιλάμε φυσικά για τους υπό κατασκευή σταθμούς διοδίων που έρχονται να προστεθούν στους ήδη 6 υπάρχοντες στον Νομό Φθιώτιδας και αποτελούν ένα ακόμα οικονομικό βάρος στον ντόπιο πληθυσμό και στους ταξιδιώτες, προς όφελος των μεγαλοεργολάβων, και έρχονται να προστεθούν στην καταστροφική για το λαό πολιτική των μνημονίων που με τόσο ζήλο εφαρμόζει το ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, η Κυβέρνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Προτού οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Στυλίδας υδροδοτήσουν τους νέους σταθμούς διοδίων που στραγγαλίζουν τη Στυλίδα και όλη την ανατολική Φθιώτιδα, ας ρωτήσουν και ας αφουγκραστούν τη γνώμη των κατοίκων του Δήμου για τα διόδια.
Η Αριστερή Παρέμβαση παλεύει για την απόδοση των δημόσιων δρόμων στο λαό και την ακύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης που ψήφισαν το 2007 στη βουλή οι βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, και αναθεώρησε προς το χειρότερο η μνημονιακή συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2013, με τη ψήφο και των κυβερνητικών βουλευτών του Νομού μας. Παλεύουμε για την κατάργηση όλων των διοδίων τώρα.
Τους αυτοκινητόδρομους αυτούς τους έχουμε πληρώσει με το υστέρημά μας εδώ και δεκαετίες μέσω της έμμεσης και άμεσης φορολογίας, μέσω των τελών κυκλοφορίας και του δυσβάσταχτου φόρου στο πετρέλαιο, γι αυτό και είναι δημόσιοι, γι’ αυτό και ανήκουν στο λαό και όχι στους εργολάβους.
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Περιφερειακό Σχήμα
Περιφερειακό Σχήμα
22 Δεκεμβρίου 2014
Για τον ΦοΔΣΑ και τα Διόδια στο Δημοτικό Συμβούλιο Στυλίδας
Στα θέματα ημερησίας διάταξης στο δημοτικό συμβούλιο της Στυλίδας, φιγουράρει πρώτο πρώτο το φλέγον θέμα της μετατροπής της νομικής μορφής του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) Στερεάς Ελλάδας σε Ανώνυμη Εταιρία. Ζήτημα που συζητιέται αυτή την περίοδο σε όλους τους Δήμους της Περιφέρειας και έχει να κάνει με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και πάνω στο οποίο τοποθετηθήκαμε και σαν περιφερειακό σχήμα στο τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο της 17ης Δεκεμβρίου.
Στο προτεινόμενο καταστατικό της Α.Ε. προβλέπεται πως όλες οι διαδικασίες που σήμερα ασκούν οι Δήμοι, θα περάσουν στην δικαιοδοσία του περιφερειακού ΦοΔΣΑ. Από την καθαριότητα των κοινοχρήστων χώρων μέχρι την αποκομιδή των απορριμμάτων και από την ανακύκλωση μέχρι την υγειονομική ταφή και την ενεργειακή αξιοποίηση (δηλαδή και την καύση). Ο περιφερειακός ΦοΔΣΑ Α.Ε. θα είναι δηλαδή αυτός που θα εκπονεί και θα εφαρμόζει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων.
Η λειτουργία του περιφερειακού ΦοΔΣΑ Α.Ε. προβλέπεται συγκεντρωτική και στη βάση του αντιδημοκρατική. Όλες οι ουσιαστικές αρμοδιότητες θα ασκούνται από Δ.Σ. που θα είναι μόλις 11-μελές (ενώ οι καλλικρατικοί Δήμοι της Περιφέρειας είναι 25), το οποίο εκτός των άλλων θα αποφασίζει και για το κόστος των προαναφερόμενων υπηρεσιών του ΦοΔΣΑ προς τους Δήμους. Δηλαδή, ένα μεγάλο τμήμα των δημοτικών τελών θα αποφασίζονται από το διοικητικό συμβούλιο του ΦοΔΣΑ, αφού η καθαριότητα είναι μια ανταποδοτική λειτουργία, δηλαδή όσα δαπανώνται πρέπει να εισπράττονται άμεσα και στο ακέραιο από τους δημότες.
Εμείς θεωρούμε ότι το πρόβλημα των απορριμμάτων είναι βαθιά πολιτικό και η μοναδική λύση υπέρ των συμφερόντων των κατοίκων της Στυλίδας και γενικότερα της Στερεάς Ελλάδας αποτελεί ένα αποκλειστικά δημόσιο και αποκεντρωμένο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων, μακριά από τα κέρδη των εργολάβων, το οποίο θα περιλαμβάνει: Πολιτική πρόληψης και μείωσης της παραγωγής και του όγκου των απορριμμάτων, Διαλογή στην πηγή, Ανακύκλωση, Επαναχρησιμοποίηση υλικών και συσκευασιών, Κομποστοποίηση, Κατάργηση των χωματερών ΧΑΔΑ και ΧΥΤΑ και αντικατάστασή τους από ΧΥΤΥ που να είναι συνδεδεμένοι με εργοστάσιο επεξεργασίας με τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον, σε αντίθεση με τα φαραωνικά και πανάκριβα εργοστάσια καύσης, που είναι πολιτική κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συμφέρον του ντόπιου κεφαλαίου.
Επίσης, το 6ο θέμα της ημερησίας διάταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Στυλίδας είναι η "Λήψη απόφασης επί των αιτήσεων της εταιρίας Οδός Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε. (Κεντρική Οδός) για την υδροδότηση του Μετωπικού Σταθμού Διοδίων Μαυρομαντήλας και του Πλευρικού Σταθμού Διοδίων Αγίας Μαρίνας."
Μιλάμε φυσικά για τους υπό κατασκευή σταθμούς διοδίων που έρχονται να προστεθούν στους ήδη 6 υπάρχοντες στον Νομό Φθιώτιδας και αποτελούν ένα ακόμα οικονομικό βάρος στον ντόπιο πληθυσμό και στους ταξιδιώτες, προς όφελος των μεγαλοεργολάβων, και έρχονται να προστεθούν στην καταστροφική για το λαό πολιτική των μνημονίων που με τόσο ζήλο εφαρμόζει το ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, η Κυβέρνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Προτού οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Στυλίδας υδροδοτήσουν τους νέους σταθμούς διοδίων που στραγγαλίζουν τη Στυλίδα και όλη την ανατολική Φθιώτιδα, ας ρωτήσουν και ας αφουγκραστούν τη γνώμη των κατοίκων του Δήμου για τα διόδια.
Η Αριστερή Παρέμβαση παλεύει για την απόδοση των δημόσιων δρόμων στο λαό και την ακύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης που ψήφισαν το 2007 στη βουλή οι βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, και αναθεώρησε προς το χειρότερο η μνημονιακή συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2013, με τη ψήφο και των κυβερνητικών βουλευτών του Νομού μας. Παλεύουμε για την κατάργηση όλων των διοδίων τώρα.
Τους αυτοκινητόδρομους αυτούς τους έχουμε πληρώσει με το υστέρημά μας εδώ και δεκαετίες μέσω της έμμεσης και άμεσης φορολογίας, μέσω των τελών κυκλοφορίας και του δυσβάσταχτου φόρου στο πετρέλαιο, γι αυτό και είναι δημόσιοι, γι’ αυτό και ανήκουν στο λαό και όχι στους εργολάβους.
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Περιφερειακό Σχήμα