ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Κύριε
πρωθυπουργέ εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε ιδιαίτερη ευθύνη να υπερασπίσουμε τα
παιδιά από κινδύνους εκφοβισμού (bullying)
που μπορεί να τα αδικήσουν πρόσκαιρα ή να επιβάλλουν μακροχρόνιες επιπτώσεις
στην ψυχοσωματική τους υγεία, την κοινωνική τους εξέλιξη, την ίδια τη ζωή τους.
Βέβαια σαν ενεργοί πολίτες της κοινωνίας μας έχουμε την υποχρέωση να δώσουμε το
καλό παράδειγμα και με την ίδια αποφασιστικότητα να υπερασπίσουμε από κινδύνους
εκφοβισμού το λαό μας, την οικογένειά μας, τον εαυτό μας δηλαδή.
Ο
εκφοβισμός έχει ορισθεί ως μια επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που
εκδηλώνεται επαναλαμβανόμενα από ένα άτομο (π.χ. πρωθυπουργός ) ή ομάδα ατόμων (π.χ. κυβέρνηση, κόμμα) έχει διάρκεια
στο χρόνο αποτελεί απειλή (κατάχρηση
εξουσίας ) και απευθύνεται σε ένα άτομο θύμα ( π.χ. πολίτης) ή πολλά (π.χ. λαός )που δεν μπορούν να
υπερασπίσουν εύκολα τον εαυτό τους.H σκοπιιμότητα αυτού που ασκεί τη βίαιη
συμπεριφορά του εκφοβισμού, είναι η πρόκληση φυσικής ή ψυχολογικής βλάβης στα
θύματα με στόχο αφού προκληθεί σύγχυση (π.χ. παραπληροφόρηση), πόνος (π.χ. φτώχεια), αναστάτωση (π,χ, ανεργία), και ανασφάλεια (έλειψη κοινωνικής προστασίας),
την
αποκόμιση οφέλους (π.χ. οικονομικού ή
εκλογικού). Με την επαναληψιμότητα των εκφοβισμών του, ο θύτης επιβεβαιώνει
την ισχύ του και ενισχύει την κυριαρχία του πάνω στο θύμα.
Παρά
το ότι οι
ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά και οι πολίτες πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν
το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «αντιδρούν»,
ο
έμμεσος εκφοβισμός (κοινωνική
χειραγώγηση) που επιβάλλεται με τη δύναμη των Μ.Μ.Ε., του διαδικτύου και των
επώνυμων εντεταλμένων δημοσιογράφων σε διατεταγμένη αποστολή προεκλογικής πλύσης
εγκεφάλου των πολιτών, βρίσκει τα θύματα δυσανάλογα αδύναμα να υπερασπίσουν τον
εαυτό τους και να προβάλλουν αντίλογο αντίστασης. Ο θύτης του
κυβερνοχώρου δρα επώνυμα ή ανώνυμα και με τη δυνατότητα που του παρέχουν τα
Μ.Μ.Ε. μπορεί να διασπείρει και να
διαδώσει σε ανεξέλεγκτο αριθμό ατόμων ανεπιβεβαίωτης εγκυρότητας υποψίες ( π.χ. έρχεται καταστροφή), πληροφορίες (π.χ. θα φύγουμε από το ευρώ ) και
κινδυνολογίες (π.χ. θα μας πάρουν τις
καταθέσεις και τα σπίτια),
εδραιώνοντας το φόβο και
επιβάλλοντας αντιδράσεις πανικού που τον οφελούν ( π.χ. ψήφο στα κόμματα της συγκυβέρνησης
των μνημονίων).
Όχι ότι οι πολιτικοί
σας αντίπαλοι δεν έχουν τις ελλείψεις, τις αδυναμίες τους, αλλά αυτός ο άγαρμπος
εκβιασμός οδηγεί σε <<τυφλή>> πόλωση, σε επώδυνο κοινωνικό διχασμό,
παγιδεύει τους πολίτες, αποδυναμώνει την διαπραγματευτική μας ικανότητα και μας
κάνει ευάλωτη λεία στις λαίμαργες επιδιώξεις των ισχυρών
τραπεζιιτών-τοκογλύφων.
Εμείς όμως κ.
πρωθυπουργέ, δίνουμε καθημερινά αγώνα να κάνουμε τα παιδιά του σχολείου μας
άξιους πολίτες ικανούς στο όνομα της κοινωνικής δικαιοσύνης και του κοινού
συλλογικού καλού να θυσιάσουν το προσωπικό συμφέρον τους και να τα βάλουν με
τους φαινομενικά ανίκητους ισχυρούς του κόσμου. Κάποιοι χλευάζουν μια τέτοια
οπτική αλλά κατ¨επαναληψη ο λαός μας επιβεβαίωσε ότι είναι ικανός να το κάνει με
επιτυχία, και όσοι σταθήκαν εμπόδιο έμειναν στο περιθώριο της
ιστορίας.
Με την ίδια φροντίδα
που υπερασπίζουμε τα παιδιά και τους πολίτες θύματα εκφοβισμού, αντιμετωπίζουμε
και όλους όσους είναι επιρρεπείς και γοητεύονται με τη δύναμη του εκφοβισμού,
συμβουλεύοντας να διακόψουν τη σχέση τους με κακές παρέες (π.χ.βαθύπλουτους τραπεζίτες,
τοκογλύφους, αεριτζίδες
χρηματιστές, μιλιταριστές, λαμόγια, μιζαδώρους, ιδιοκτήτες off shore εταιριών,
διακινητές μαύρου χρήματος, μεγαλοκαταθέτες σε ελβετικές τράπεζες κ.τ.λ.)
και να αποκαταστήσει υγιείς
σχέσεις στον κοινωνικό του περίγυρο (π.χ. πολιτική ζωή, συμπολίτες, πολιτικά
κόμματα, Μ.Μ.Ε. κ.τ.λ.). .
Καλή
επιτυχία.
Μιχάλης
Μαραγκάκης
Αντιρρησίας
Συνείδησης
Εκπαιδευτικός