Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Αριστερά δεν αντέχει την αριστεία γιατί η έννοια που την εκφράζει είναι η μετριότητα»

Αθήνα, 8 Μαΐου 2015

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Αριστερά δεν αντέχει την αριστεία γιατί η έννοια που την εκφράζει είναι η μετριότητα»

«Το συστηματικό ξεχαρβάλωμα της εκπαίδευσης στο όνομα ενός νεοκομμουνιστικού εξισωτισμού, καθώς και τον ασφυκτικό έλεγχο της διοίκησης της εκπαίδευσης από το κόμμα και από τους συνδικαλιστές, οι οποίοι εδώ και χρόνια βλέπουν την Παιδεία ως το προσωπικό τους παραμάγαζο, εξυπηρετεί το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα».

Την επισήμανση αυτή έκανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σήμερα, Παρασκευή 8 Μαΐου, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Σχεδίου Νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση» του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη:

•    Δεν προηγήθηκε κανένας διάλογος για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Πότε έχει συμμετάσχει το κόμμα το οποίο εσείς εκπροσωπείτε σε διάλογο για την Παιδεία;

•    Άκουσα τον Πρωθυπουργό να κάνει μια αναφορά στο νόμο 4009 που ψηφίστηκε το 2011 και να ισχυρίζεται ότι η υπερκομματική πλειοψηφία που διαμορφώθηκε ήταν πρόκριμα μιας Κυβέρνησης συνεργασίας άρα ένα πείραμα για το πως θα διαμορφωθούν οι επόμενοι κομματικοί σχηματισμοί.

•    Επιτρέψτε μου να αποκαταστήσω λίγο την αλήθεια: Η Νέα Δημοκρατία τότε προβληματιζόταν έντονα αν έπρεπε να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο κάνοντας την υπέρβαση καθότι ήταν νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ.

•    Με τη δική μου ενθάρρυνση και παρότρυνση αποφασίσαμε να υπερψηφίσουμε το νομοσχέδιο διότι παρόλο που είχαμε ενστάσεις για κάποια άρθρα του, πιστεύαμε ότι αντιμετώπιζε ριζικά και ουσιαστικά χρόνιες παθογένειες.

•    Κανένα πρόκριμα κομματικής συνεργασίας δεν υπήρχε. Υπήρχε όμως η διάθεση να ξεπεράσουμε κομματικά στεγανά και να δούμε κατάματα την αλήθεια, αντιμετωπίζοντας αυτές τις παθογένειες.

•    Ήμασταν περήφανοι που στηρίξαμε το νομοσχέδιο που έφερε προς ψήφιση ο παραδοσιακός μας αντίπαλος. Βρέθηκαν 255 βουλευτές που στήριξαν τότε αυτήν την προσπάθεια που εσείς σήμερα ξηλώνετε.

•    Όλες οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης διακρίνονται από μια ιδεολογική εμμονή. Αξίες όπως η προσπάθεια, η άμιλλα, η αυτονομία της σκέψης, έννοιες όπως η διασύνδεση της παιδείας με την παραγωγή και την αγορά πρέπει να λιώσουν στο καμίνι της ταξικής πάλης.

•    Δεν θα έκανα αναφορές στις νεοκομμουνιστικές ιδεολογίες, εάν δεν διάβαζα με ενδιαφέρον ένα άρθρο του Υπουργού, τον περασμένο Ιανουάριο, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, με τίτλο τα «7 Κ».

•    «Το 7ο κάπα ας το αφήσουμε προσωρινά ασχολίαστο διότι διέπει όλα τα παραπάνω κάπα. Είναι το κάπα του Κομμουνισμού όπως η ιδέα του έχει ήδη αρχίσει να ανανεώνεται και εμπλουτίζεται από τη δράση και τη σκέψη αμέτρητα πολλών σε ολόκληρο τον κόσμο», έγραφε τότε ο κ. Μπαλτάς. 

•    Δώσατε ένα δείγμα γραφής στις προγραμματικές δηλώσεις με τη φράση περί αριστείας και περί ρετσινιάς οι οποίες έχουν καταγραφεί στο συλλογικό υποσυνείδητο του ελληνικού λαού. Οποιοσδήποτε λογικά σκεπτόμενος πολίτης - όπως σας επισήμανε και ο κ. Φορτσάκης - θα ήθελε ισότητα ευκαιριών και όχι ισότητα αποτελέσματος.

•    Όταν η δημοσιονομική ανάγκη καταπίνει ολόκληρο και αχώνευτο το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, κάπου πρέπει να ξεσπάσουν οι αριστερές ιδεοληψίες σας. Το είδαμε στην περίπτωση του Σάββα Ξηρού και σε κάποιες διατάξεις του νομοσχεδίου Κατρούγκαλου.

•    Δεν μπορείτε να ξεφύγετε από το δογματισμό μιας μικρής Αριστεράς που σπεύδει να βάλει ταξικό πρόσημο στα πάντα μέχρι και στην ίδια τη βαθμολογία. Δεν την αντέχετε την αριστεία γιατί η έννοια που εκφράζετε εσείς είναι η μετριότητα. Είστε η Αριστερά που εκφράζει τη μετριότητα.

•    Οι αιώνιοι φοιτητές ήταν πάντα μια δεξαμενή υποψήφιων «αγωνιστών» που συμμετείχαν σε όλων των ειδών τις φοιτητικές κινητοποιήσεις χωρίς να έχουν καμία αίσθηση των υποχρεώσεών τους απέναντι στο ίδιο το σύστημα στο οποίο φοιτούσαν.

•    Για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι ήταν το καταφύγιο των άξιων μαθητών, οι οποίοι δεν μπορούσαν να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία. Αυτών που εσείς σήμερα δεν τους δίνετε την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ένα σχολείο και να ανταγωνιστούν μαθητές με αυξημένες δεξιότητες.

•    Γιατί στερείτε τη δυνατότητα από νέα παιδιά, κατά κανόνα φτωχών οικογενειών, να φοιτήσουν σε ένα σχολείο που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις δικές τους προσδοκίες;

•    Ξέρετε κανένα σύστημα που ο προϊστάμενος επιλέγεται από τον υφιστάμενο; Τι προωθείτε με αυτή τη διάταξη; Προωθεί με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο συνδικαλιστικές πρακτικές. Εδώ θέλουμε χρήσιμους διευθυντές, όχι ευχάριστους διευθυντές.

•    Η Παιδεία έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από κακώς εννοούμενες συνδικαλιστικές πρακτικές πολύ φοβάμαι ότι αυτές επαναφέρετε με το δικό σας τρόπο.

•    Γινόμαστε όλοι μας μάρτυρες μιας συνολικής έκπτωσης αξιών η οποία είναι καταστροφική για τη νέα γενιά. Έκπτωση της αριστείας, της άμιλλας, τη προόδου. Εμείς, αλλά και συνολικά η κοινωνία των πολιτών, δεν θα σας επιτρέψει να προχωρήσετε σε έκπτωση στην Παιδεία.

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!