Με γοργούς ρυθμούς και μέσα στα χρονοδιαγράμματα προχωράει ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Την άνοιξη του 2018 θα είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης
Τους πρώτους μήνες του 2017 ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες του νότιου τμήματος του Ε65 Λαμία – Ξυνιάδα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης επισκέφθηκε σήμερα το μεσημέρι το κεντρικό εργοτάξιο του έργου της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός για να επιθεωρήσει την εξέλιξη και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του έργου. Συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα διαπίστωσε κατά την επιθεώρηση των έργων ότι οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και μέσα στα καθορισμένα χρονοδιαγράμματα. Κατά συνέπεια ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της χώρας που αναμένεται να μειώσει σε τρεισήμισι ώρες το χρόνο διαδρομής από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμο και πλήρως λειτουργικό τον Μάρτη του 2018. Νωρίτερα, τον Ιούνιο του 2017 θα δοθεί σε κυκλοφορία το πρώτο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε στη συνέχεια τη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 του εν λόγω έργου, το οποίο θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου να δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών «ώστε να γίνει η χώρα μας ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί και τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας, προς Σκόπια δηλαδή και προς Βουλγαρία. Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους διαγωνισμούς για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος».
Στη συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιθεώρησε τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65. Από το κεντρικό εργοτάξιο του Ε65 ανακοίνωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2017 ξεκινάνε οι κατασκευαστικές εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 Λαμία – Ξυνιάδα.
Παράλληλα, το Μάρτιο του 2017 ολοκληρώνεται το έργο με σύμβαση παραχώρησης που αφορά στο τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, στο οποίο το τελευταίο δεκαπεντάμηνο προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες κατασκευής, χάρις στις συστηματικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο όλο αυτό το διάστημα κατάφερε να επιλύσει μια σειρά εκκρεμοτήτων και εμπλοκών που εμπόδιζε την απρόσκοπτη πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών.
Τέλος, για το βόρειο τμήμα του Ε65 ανέφερε ότι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να τελεσφορήσουν τους πρώτους μήνες του 2017.
Κατά την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στα εργοτάξια του Λιανοκλαδίου και του Ε65 παραβρέθηκαν οι βουλευτές Φθιώτιδας, κ.κ. Καραναστάσης Απόστολος, Μιχελής Θανάσης και Σαρακιώτης Γιάννης, καθώς και οι βουλευτές Καρδίτσας κ.κ. Κατσαβριά -Σιωροπούλου Χρυσούλα και Λάππας Σπύρος.
Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη:
Δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο εργοτάξιο της γέφυρας ΣΓ26 της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι - Δομοκός
Το συνολικό έργο μετά από πάρα πολλές δεκαετίες ολοκληρώνει τη σιδηροδρομική ΠΑΘΕ. Μειώνεται κατά μια ώρα τουλάχιστον η απόσταση μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ο συνολικός χρόνος θα είναι 3 ώρες και 25 λεπτά για να πάει μια αμαξοστοιχία από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Μένουν δύο τμήματα του έργου. Το ένα θα είναι έτοιμο τον Μάρτη του 2017 και θα δοθεί σε κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2017 με τις δοκιμές που πρέπει να γίνουν και το δεύτερο θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2017 και θα δοθεί σε κυκλοφορία τον Μάρτη του 2018, μετά τους απαραίτητους ελέγχους. Πιστεύουμε ότι οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να γίνει η χώρα μας ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί και τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας, προς Σκόπια δηλαδή και προς Βουλγαρία. Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους διαγωνισμούς για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος.
Αλλάζει η εικόνα γιατί δεν είναι ότι αναβαθμίζονται μόνο οι σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας, δεν είναι μόνο ότι τα λιμάνια της χώρας που θα συνδέονται όλα με τον σιδηρόδρομο, μπορούν να παίξουν τον δικό τους ξεχωριστό δρόμο και η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα και η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα και ο Πειραιάς, είναι ότι αναβαθμίζεται και η γεωπολιτική θέση της χώρας με τους «Δρόμους του Μεταξιού», είτε με τις μεταφορές και την δυνατότητα που μας δίνει η διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ, είτε με τις σιδηροδρομικές υποδομές από την Ασία που φτάνουν στη Μαύρη Θάλασσα και στην Κωνσταντινούπολη. Επομένως η χώρα μας αποκτά μια νέα σημασία για το διεθνές εμπόριο και τις μεταφορές στην κεντρική Ευρώπη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ ένα σημαντικό έργο που τρέχει παράλληλα είναι και ο Ε65 μπορούμε να έχουμε ένα πλάνο για αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στον Ε65 θα πάμε τώρα να επισκεφτούμε το τμήμα που συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017. Έχουμε λάβει την απόφαση στην Διυπουργική επιτροπή το νότιο τμήμα του Ε65 να ξεκινήσει άμεσα. Μέσα στον Δεκέμβριο θα υπογραφεί η σύμβαση. Είμαστε σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να έχουμε χρηματοδότηση για το Βόρειο τμήμα του Ε65, για την Περιφερειακή της Χαλκίδας και τον ΒΟΑΚ. Εκτιμούμε ότι στις αρχές του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ και θα προχωρήσουμε για τις συμβάσεις του βόρειου τμήματος του Ε65 και για τους διαγωνισμούς για τον ΒΟΑΚ και για την περιφερειακή της Χαλκίδας.
Δηλώσεις Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στο εργοτάξιο της Καρδίτσας του Ε65
Όπως είδατε κι εσείς ο Ε65 στο μεγαλύτερο ποσοστό του είναι έτοιμος. Μένει ένα 10% για να ολοκληρωθεί το έργο εντός των χρονοδιαγραμμάτων, άρα τον Μάρτιο η Θεσσαλία θα έχει το κεντρικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου, όπως συμβατικά ορίζεται μετά την αναθεώρηση. Εμείς μες στον Δεκέμβριο μετά την απόφαση της Διυπουργικής προχωράμε την ανάθεση του πρώτου τμήματος για να υπάρχει επιτέλους ένας αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία και ολοκληρώνουμε τους πρώτους μήνες του 2017 την διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να μπορέσει να προχωρήσει και το Βόρειο τμήμα του Ε65. Πιστεύω ότι ο δρόμος αυτός θα δώσει ανάσα στην Ηπειρωτική Ελλάδα, την απαραίτητη σύνδεση που πρέπει να υπάρχει μεταξύ της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας και προφανώς όλα τα πλεονεκτήματα για την μεταφορά των προϊόντων της ενδοχώρας μας προς τα μεγάλα αστικά κέντρα και προς τα λιμάνια και βέβαια προς τον σιδηρόδρομο μιας που το ίδιο διάστημα ολοκληρώνεται και η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ, όπως είδατε και πριν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μας πείτε ένα χρονοδιάγραμμα για το Λαμία – Ξυνιάδα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το Λαμία – Ξυνιάδα όπως σας είπα και πριν θα ανατεθεί μες στο Δεκέμβριο, τους πρώτους μήνες του 2017 θα ξεκινήσει και πιστεύουμε ότι θα ζορίσουμε πάρα πολύ τους παραχωρησιούχους μέχρι το 2020 να έχει ολοκληρωθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ θα είναι ανταγωνιστικά τα διόδια; Ποιο θα είναι το κόστος των διοδίων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απ’ ότι είδα δυο πρέπει να δοθούν στο τμήμα αυτό. Δύο μετωπικά στο τμήμα αυτό. Ο στόχος όμως και στον Ε 65 είναι να μπουν μέσα στο 2017 αναλογικά διόδια και βέβαια όταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος σε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό και αναλογικό σύστημα για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, για να μπορέσουμε να έχουμε και την κοινωνική πολιτική που πρέπει να έχουμε για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, αλλά και για να φύγουμε από το ανατολίτικο μοντέλο των μετωπικών διοδίων και να γίνει και στην χώρα μας ότι γίνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το νέο βόρειο τμήμα θα πάμε σε νέο διαγωνισμό ή θα γίνει κατ’ επέκταση της σύμβασης.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προβλέφθηκε από την αναθεώρηση ότι και το νότιο και το βόρειο τμήμα μπορούν να προχωρήσουν με την ίδια σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της, όμως οι δρόμοι του βόρειου και του νότιου τμήματος θα είναι δημόσιοι δρόμοι. Δεν ανήκουν ως λειτουργία στον παραχωρησιούχο, που έχει κάνει το μεσαίο τμήμα.