Απόψεις της Νέας Ελληνικής Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης στον διάλογο για το Σύνταγμα μέσω ηλεκτρονικής διαβούλευσης

«(Ν.Ελ.Σ.Ε) – Νέα Ελληνική Συντακτική Εθνοσυνέλευση»

Ελληνικές Κοινότητες
για εφαρμογή του Δημοψηφίσματος 2015 και άλλο Σύνταγμα

«Δι.Εθ.Ελ. – Διαρκής Εθνοσυνέλευση Ελληνισμού»

www.s120s.gr
Ιπποκράτους 42, Αθήνα Τ.Κ. 10680
Τηλ. : 210 3632000, Φαξ: 210-3610882
Email: nele@dimopolis.gr

Στα πλαίσια του Διαλόγου που διεξάγεται στην ιστοσελίδα http://www.syntagma-dialogos.gov.gr/ και ειδικότερα στο τέλος των 6 θεματικών ενοτήτων που ακολουθούν τις απαντήσεις πολλαπλών επιλογών σε 53 ερωτήματα για το Σύνταγμα της Ελλάδας, η «Νέα Ελληνική Συντακτική Εθνοσυνέλευση» προτείνει να καταγραφούν οι εξής θέσεις για το Νέο Σύνταγμα Πολιτών. Ελπίζουμε ότι η Επιτροπή Διαλόγου για το Σύνταγμα να ενστερνιστεί τις πιο σημαντικές από αυτές και ειδικά την αναγκαιότητα ύπαρξης δεύτερου σώματος έκφρασης της Λαϊκής Κυριαρχίας, που προτείνεται να λέγεται και να λειτουργεί ως «ΔΗΜΟΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΩΝ», ασκώντας την λειτουργία κοινωνικού ελέγχου των λοιπών εξουσιών στη χώρα μας. Επίσης καθοριστική είναι η προτεινόμενη διοικητική δομή της χώρας να ακολουθεί το Καποδιστριακό Ελβετικό συνταγματικό μοντέλο, αναδεικνύοντας τις πόλεις της Ελλάδας ως πόλους ποιοτικής και αμεσοδημοκρατικής περιφερειακής ανάπτυξής της.
Αν διαπιστώσουμε ότι δεν εισακούγονται ήδη κατά την δεύτερη φάση του Διαλόγου οι θέσεις μας αυτές και με δεδομένο ότι δεν επιβλήθηκε η απαιτούμενη δημοσιότητα για τον Διάλογο αυτό από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, ώστε να αντιπαρατεθούν με επιχειρήματα αυτές με όλες τις άλλες απόψεις των συμπολιτών μας, θα αναγκαστούμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες συνέχισης του Διαλόγου για το Σύνταγμα με πραγματικό εκτεταμένο διάλογο εντός της Ελληνικής κοινωνίας και τον ομογενών διεκδικώντας τη σκυτάλη συνέχισης του έργου της Επιτροπής Διαλόγου για το Σύνταγμα από μια συγκροτημένη σε σώμα Εθνικοαπελευθερωτική Συντακτική Εθνοσυνέλευση του Ελληνικού Λαού, ανεξάρτητα από όποια τυχόν παρωδία συνταγματικής αναθεώρησης, που απλά θα συνεχίσει την τραγωδία του Ελληνικού Λαού, που καταστράφηκε ήδη από ολιγαρχικό Σύνταγμα του 1975 και τις αποτυχημένες αναθεωρήσεις του!
Οι προτεινόμενες θέσεις μας στις 6 θεματικές ενότητες του Διαλόγου στην ηλεκτρονική διαβούλευση κατατέθηκαν συμπυκνωμένες στα 1.000 επιτρεπόμενα γράμματα καθεμιάς από τις 6 ενότητες ως εξής:
Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ
«A) Να περιοριστούν σε 200 οι Βουλευτές και 100 Δημοβουλευτές να συγκροτούν το ΔΗΜΟΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΩΝ, εκτός κομμάτων; 20 από εθελοντικές, 20 από επιστημονικές, 20 από ομογενειακές Οργανώσεις,20 από τοπικά Δημοβούλια και 20 κληρωτοί από πρόκριτους για δράση τους πολίτες για άσκηση Ελεγκτικής Λειτουργίας του Κράτους από κοινωνία εκτός Πολιτικών, Εποπτεία και Ορισμό μελών Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, Εποπτεία Συμβουλίων Κοινωνικού Ελέγχου Δημόσιου Τομέα, Κύρωση Νόμων Βουλής, αναπομπή απεριόριστα ψηφισμένων Νόμων στη Βουλή αιτιολογημένα μέχρι εναρμονισμού απόψεων δύο αυτών Σωμάτων, Κύρωση ερωτημάτων Δημοψηφισμάτων και κειμένων Νομοθετικών Πρωτοβουλιών Πολιτών, Κρίση για ευθύνη Βουλευτών , Υπουργών και Παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη, Εποπτεία Νέας Ηλιαίας (Ανωτάτου Δικαστηρίου Ορκωτών Πολιτών)για αποφάσεις Δικαίου Κοινωνικής Ευθύνης που συναποτελεί με επαγγελματίες δικαστές ισότιμα το Συνταγματικό Δικαστήριο Ελλάδας.
Β) Σύνταγμα Καποδιστριακό Ελβετικού τύπου, ως Ενωμένες Πόλεις (Νομοί).»

Β΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΘΕΣΜΟΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
«Καθοριστικό ρόλο και για τα ζητήματα της Β Ενότητας Διαλόγου για το Σύνταγμα συμμετοχής των Πολιτών κλ. έχει η συλλογική τους έκφραση ως Βουλή της Κοινωνίας των Πολιτών, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα στις ελεύθερες απόψεις μας της Α Ενότητας για την ανάγκη Συνταγματικής θεσμοθέτησης του ΔΗΜΟΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ, ως έκφραση της Λαικής Κυριαρχίας και της τέταρτης Ελεγκτικής Λειτουργίας της Πολιτείας, με προέλευση των Δημοβουλευτών εκτός πολιτικών κομμάτων, που αυτά θα εκφράζονται μόνο στη Βουλή των Ελλήνων. Αυτός είναι λόγος για μη χρηματοδότηση κομμάτων από τον Προϋπολογισμό και για αναλογική αντιμετώπιση των δύο Σωμάτων έκφρασης των εξουσιών του Λαού ή Πολιτών με εθελοντική συμμετοχή στα Κοινά. Τα Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου πρέπει να θεσμοθετηθούν συνταγματικά πέραν της Ε.Ρ.Τ. για όλες τις ΔΕΚΟ και τα ΝΠΔΔ και να σχετίζονται λειτουργικά με τις ανάλογες Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές ( π.χ. Ε.Σ.Ρ. για ΕΡΤ) και ΔΗΜΟΒΟΥΛΙΟ, όχι με τον ελεγχόμενο φορέα του Δημοσίου.»
Γ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΣΧΕΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
«Προτείνεται να προβλέπει το Νέο Σύνταγμα για τα ζητήματα της αρχαίας Ελληνικής Κοσμοθέασης, Λατρείας και Γραμματολογίας ελάχιστα δικαιώματα Ελλήνων και Ελληνίδων, αναλογικά και ισομερώς με τα προβλεπόμενα για το Ορθόδοξο Χριστιανικό Δόγμα και την Εκκλησία του, στα πλαίσια ισότιμης αναγνώρισης των δύο αυτών πόλων και αναπτυσσόμενων ριζών του καλούμενου Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού. Κυρίως οι αναφορές αυτές πρέπει να σχετίζονται με την ανθρωποκεντρική θεώρηση όλων των συνταγματικά προβλεπόμενων Θεσμών και Ατομικών ή Κοινωνικών Δικαιωμάτων Πολιτών. Ως προς το Προοίμιο του Συντάγματος να προστεθεί αρχικά η ρήση του Περικλέους <Χρώμεθα γαρ Πολιτεία ου ζηλούση τους πέλας Νόμους . Επίσης να επιγράφεται το Σύνταγμα ως Νέα Πολιτική Διοίκηση της Ελληνικής Συμπολιτείας, αναφερόμενο σε διοικητικές δομές αντίστοιχες με το Ελβετικό Καποδιστριακό Σύνταγμα, επεκτείνοντας αναλογικά το Αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους και την αυτοδιαχειριστική του λειτουργία σε όλες τις Πόλεις ή Νομούς της Ελλάδας.»

Δ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ
«Η Δικαιοσύνη πρέπει στο νέο Σύνταγμα να βασίζεται και σε Ορκωτούς Πολίτες, εξίσου με τους επαγγελματίες Δικαστές, τουλάχιστον για αρχική έκφραση του Κοινού περί Δικαίου αισθήματος, σε όλους τους Κλάδους της και στα Ανώτατα Δικαστήρια, αφήνοντας κύρια ειδικότερες τεχνικές λεπτομέρειες και επιμετρήσεις ποινών ή υπολογισμό αποζημιώσεων στους τελευταίους. Προτείνεται να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητο Δικαστήριο Κοινωνικού Ελέγχου με επωνυμία <ΝΕΑ ΗΛΙΑΙΑ>, που θα εποπτεύεται από την τέταρτη Ελεγκτική Λειτουργία του ΔΗΜΟΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ. Αυτό θα κρίνει την ευθύνη Υπουργών, Βουλευτών και Δημοβουλευτών και θα επιτηρεί και τη διάκριση των λοιπών Λειτουργιών. Θα είναι αρμόδιο Ανώτατο Δικαστήριο Συνταγματικού Ελέγχου των Νόμων και της Εφαρμογής των Δημοψηφισμάτων. Θα εισηγείται ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ στο Δημοβούλιο Πολιτών τη μη κύρωση Νόμων της Βουλής και αναπομπή ψηφισμένων Νομοσχεδίων στην ίδια πριν εκδοθούν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και θα είναι υπό την αιγίδα του ως εγγυητή του Πολιτεύματος.»

Ε΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
«Προτείνεται η καθιέρωση των Κοινοτήτων Οικονομικής και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συμπολιτών ως βασικού Οικονομικού Κυττάρου κάθε Παραγωγικής Διαδικασίας και Παροχής Υπηρεσιών, ώστε να μην απαιτούνται οι παραδοσιακές εργασιακές ρυθμίσεις των συλλογικών συμβάσεων, απεργιών ή ανταπεργιών κλ. της Βιομηχανικής Κοινωνίας. Οφείλει να αναφέρεται ως θεμελιώδης αρχή των εργασιακών σχέσεων η Αυτοδιαχείριση και η φιλική επίλυση των διαφορών στις βάσεις των παραδοσιακών Συντροφιών, Συντεχνιών και Συνεταιρισμών που αναπτύσσουν αλληλέγγυα Κοινωνική Οικονομία. Προτείνεται η Αναγνώριση των Μη Νομισματικών Ανταλλαγών και η ανταλλακτική Οικονομία που βασίζεται σε αποτίμηση αξιών με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες στο κάθε τοπικό, Περιφερειακό ή Εθνικό επίπεδο που δρουν οι συναλλασσόμενοι. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για τα υπερεθνικά νομίσματα τύπου Ευρώ, ότι λειτουργούν μόνο επικουρικά για εξαγωγές και παράλληλα με το Εθνικό Νόμισμα. Η Εκπαίδευση πρέπει ρητά να αναφέρεται στα αρχαιοελληνικά πρότυπα.»

ΣΤ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΚΟΙΝΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Πρέπει να προστατεύεται ρητά στο Σύνταγμα το Δικαίωμα κάθε Πολιτιστικού Μνημείου στην Ακεραιότητά του και έκθεσή του στον αρχικό φυσικό χώρο όπου δημιουργήθηκε. Άρα και η επιστροφή των αρχαιοτήτων που απομακρύνθηκαν. Πρέπει ο δημόσιος χαρακτήρας όλων των σχετικών προβλέψεων για αγαθά κλ. να μην περιορίζεται μόνο στο Εθνικό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο για όλα τα δημόσια αγαθά, θεσμούς διαχείρισης κλ., ώστε να αναδεικνύεται και να διευκολύνεται ο κοινωνικός έλεγχος, εξαιτίας των άριστων μέτρων έκτασης και πληθυσμού που ελέγχει και για να αποφεύγεται η γραφειοκρατική διαχείριση με παραδοσιακή νοοτροπία λειτουργίας του Δημοσίου. Γενικά στο Νέο Σύνταγμα το Δημόσιο πρέπει να συρρικνώνεται αρχικά σε αποκεντρωμένο τοπικό επίπεδο πόλεων ή Νομών και με βάση την αρχή της Επικουρικότητας να προκύπτει ρητά ανώτερο και πιο κεντρικό επίπεδο Διαχείρισης ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ αποδεικνύεται ατελέσφορη η διαχείριση κάθε αγαθού τοπικά. Αρμόδιο να κρίνει τα επίπεδα κάθε Διαχείρισης να είναι το ΔΗΜΟΒΟΥΛΙΟ.»

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!