Το Εργατικό Κέντρο Λαμίας εύχεται καλή σχολική χρονιά, κάθε πρόοδο και επιτυχία σε όλα τα παιδιά. Γνωρίζουμε ότι με το ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς ένας ακόμα βραχνάς έρχεται να προστεθεί, δίπλα σε τόσους και τόσους που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα με την ανεργία, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, την άγρια φοροληστεία, τις ανατροπές των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων μας. Η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση μόνο κατ’ όνομα υπάρχει, όταν πρέπει να βάζεις συνεχώς το χέρι στην τσέπη, να πληρώσεις για τα πάντα.
Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λείπουν 30.000 εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας συρρικνώνει ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία και το ωρολόγιο πρόγραμμα για να μεταφέρει εκπαιδευτικούς και να καλύψει τα κενά στο πρωινό πρόγραμμα. Αντί λύσης του οξυμένου αυτού προβλήματος με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, κυβέρνηση - ΕΕ γενικεύουν το καθεστώς της ελαστικής εργασίας. Είναι οι χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί που σπούδασαν με κόπο και που σήμερα παραμένουν στην ανεργία, στην αναδουλειά, περιδιαβαίνοντας τα σχολεία της χώρας με μισθούς πείνας.
Με τη δημιουργία τμημάτων με 25-30 παιδιά στην τάξη, με τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η εκπαιδευτική διαδικασία. Η περσινή σχολική χρονιά, με τους χιλιάδες μετεξεταστέους στο Λύκειο το επιβεβαιώνει. Τα μεγάλα φροντιστήρια τρίβουν τα χέρια τους! Ποιοι θα αδικηθούν; Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες, αυτά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια!
Μια σειρά σχολεία στο Νομό Φθιώτιδας και γενικότερα έκλεισαν και υπάρχουν αρκετά παιδιά που χρειάζεται να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα για να φτάσουν από το σπίτι στο σχολείο.
Στην εποχή της κρίσης που η ανεργία και η ανέχεια σπάνε κόκαλα το φαινόμενο της ασιτίας απλώνεται στα σχολεία και στις εργατικές - λαϊκές γειτονιές. Κράτος, Περιφέρεια και δήμοι στέκουν αδιάφοροι.
Η κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά μας και τα βάρη που φορτώνονται στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες μόνο τυχαία δεν είναι.
Βάζουν συνεχώς εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών μας. Θέλουν να μας πείσουν ότι δεν "κάνουν" όλα τα παιδιά για γράμματα. Πως η ολόπλευρη μόρφωση, η διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων, ώστε να γίνουν ολοκληρωμένοι άνθρωποι, με στέρεες γνώσεις, αποτελεί ξεπερασμένη πολυτέλεια. Θέλουν να παραιτηθεί το παιδί μας από τον αγώνα για την κατάκτηση της γνώσης, για να αντιμετωπίσει αύριο τη ζωή του σαν εργαζόμενος. Σκόπιμα, μέσα από τα σχολικά βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα, καλλιεργούν τον ανορθολογισμό, κρύβουν την επιστημονική αλήθεια, διαστρεβλώνουν την ιστορία, καλλιεργούν μόνο τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις. Με το βούρδουλα της λεγόμενης αξιολόγησης τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται σε “καλά” και “κακά”. Θέλουν τα σχολεία να λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, αναζητώντας πόρους για να επιβιώσουν.
Οι κυβερνητικές εξαγγελίες, για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σηματοδοτούν το χτίσιμο ενός ακόμα πιο σκληρού, ταξικού και ανταγωνιστικού σχολείου, ενός Λυκείου-φροντιστήριο. Ενός σχολείου της μονομέρειας και της πρόωρης εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα αντικείμενα με προσανατολισμό καθαρά στην επιλογή σχολής. Όλα αυτά σε αντίθεση με την ανάγκη και τη δυνατότητα της εποχής μας για γενίκευση της ολόπλευρης γενικής μόρφωσης, της αναγκαιότητας το σχολείο να συμβάλλει στη δημιουργία στέρεης γνωστικής βάσης, αλλά και προσωπικότητας, στοιχεία τα οποία θα αποτελούν «προίκα» για κάθε νέο άνθρωπο στη μετέπειτα πορεία της ζωής του.
Με βάση το προσχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα, στη Γ’ Λυκείου εισάγονται όχι μια αλλά δυο πανελλαδικού τύπου δοκιμασίες (εξετάσεις Γενάρη και γραπτή εργασία πανελλαδικού τύπου για κάθε μάθημα) μαζί με τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου. Ταυτόχρονα στο βαθμό της πρόσβασης θα μετράει και ο βαθμός του απολυτηρίου, που κάθε χρόνο θα αυξάνεται η βαρύτητά του.
Αποτελεί πρόκληση για τις λαϊκές οικογένειες, που κάθε χρόνο βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την προετοιμασία των παιδιών τους για τις εξετάσεις, να ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι καταργούνται οι πανελλαδικές και ότι θα μειωθούν τα φροντιστήρια μ’ αυτόν τον τρόπο. Η πρόκληση αυτή γίνεται ακόμα πιο εξοργιστική, όταν για μια ακόμα χρονιά δεν προβλέπεται Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία.
Η υποκρισία της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου βέβαια αποκαλύπτεται σε όλη της τη διάσταση για όσα παιδιά δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα παιδιά, εκτός από τη Γλώσσα, θα επιλέγουν 3 επιπλέον μαθήματα, όποια επιθυμούν, που θα δίνουν εξετάσεις για το απολυτήριο! Οι περικοπές των μαθημάτων στη Β’ και Γ’ τάξη θα οδηγήσει σε νέες συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Σε επιπλέον περικοπές και κινητικότητα.
Κυβέρνηση - ΕΕ σπρώχνουν τους μαθητές στην πρώιμη κατάρτιση, στα επαγγελματικά σχολεία και τις σχολές. Με όχημα και δόλωμα τη Μαθητεία διαμορφώνουν φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις. Θέλουν φθηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους που θα υπηρετούν χωρίς να διαμαρτύρονται την καπιταλιστική ανάπτυξη που στηρίζουν κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση. Θέλουν τα παιδιά μας δούλους του 21ου αιώνα για να κερδίζουν οι επιχειρήσεις.
Αυτοί οι σχεδιασμοί εφαρμόζονται εδώ και καιρό σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες, είτε έχουν είτε όχι Μνημόνια. Όσο η οικονομία δουλεύει για τα κέρδη και όχι για τις λαϊκές ανάγκες, ανεξάρτητα από όποια κυβέρνηση, τα σχολεία και οι μαθητές δεν θα δουν "άσπρη μέρα".
Εργαζόμενοι, άνεργοι, γονείς,
Εσείς που ματώνετε καθημερινά για να τα βγάλετε πέρα, μην αφήνετε τη μόρφωση των παιδιών σας στα χέρια αυτών που ισοπεδώνουν τη ζωή σας. Μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα, να διεκδικήσουμε αυτό που αξίζει στα παιδιά μας.
Ένα σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης, όπου θα έχουν ισότιμη πρόσβαση όλα τα παιδιά της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, ανεξάρτητα από φυλετική και θρησκευτική προέλευση. Ένα σχολείο που θα βοηθάει τους μαθητές να κατανοούν τη φύση, τον κόσμο και την κοινωνική εξέλιξη, να βάλουν ένα λιθαράκι στη πρόοδο της ανθρωπότητας. Το σχολείο που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες μπορεί να στηρίζεται μόνο σε έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης όπου ο λαός θα είναι κυρίαρχος του πλούτου που παράγει.
Υπάρχει λύση και προοπτική
§ Με συνεχείς αγώνες, τα σωματεία, οι εργαζόμενοι και άνεργοι, οι φτωχοί επαγγελματίες και οι αγρότες να κάνουμε δική μας υπόθεση τη μόρφωση των παιδιών μας.
§ Ενιαίο 12χρονο σχολείο και 2χρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά σε ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δίχρονες δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο. Καμία επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.
§ Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, να μη χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα, με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
§ Μόνιμη δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς, με αξιοπρεπείς μισθούς, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
§ Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών. Ειδικά μέτρα στήριξης των οικογενειών ανέργων, απλήρωτων, χαμηλόμισθων, χαμηλοσυνταξιούχων, για υλικά, αναλώσιμα, κ.ά.
§ Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών, δωρεάν πρόσβαση σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για όλους.
§ Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του Κράτους και της Τοπικής Διοίκησης
§ 15 νήπια – προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α' και Β' τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ