Την αυστηροποίηση στην εφαρμογή ελέγχων σχετικά με τα ΚΤΕΟ
προανήγγειλε από τη βουλή ο Νικόλαος Μαυραγάνης, Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών.
της Βίκυς Γερασόιμου, insurancedaily.gr
Με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Σπύρου Λυκούδη, που τόνισε την ανάγκη να παρθούν μέτρα για την αντικατάσταση των παλαιών ταξί και ΙΧ λόγω της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, ο υφυπουργός εξήγησε ότι προσανατολίζεται στο να υπάρξει ένα πλαίσιο το οποίο θα διασφαλίζει ότι όποιος θέλει να ασφαλίσει το όχημα του για αστική ευθύνη έχει περάσει και από τον απαραίτητο εκ του νόμου τεχνικό έλεγχο.
Η υποχρεωτικότητα του ΚΤΕΟ για την ασφάλιση προβλέπεται Ν.3897 του 2010 όπου ορίζεται ότι “οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να το ασφαλίσουν, υποχρεούνται να έχουν εφοδιαστεί με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου. Ειδικά όταν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χρησιμοποιείται για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου τότε το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και μόνο για τους σκοπούς της έκδοσης του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα ισχύει για δύο μήνες επιπλέον της αναγραφόμενης ημερομηνίας ισχύος του”.
Μιλώντας στο πλαίσιο της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε ότι «επειδή το οικονομικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, πρέπει να εξετάσουμε ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό πρόβλημα αλλά και το πως θα επιβιώσουν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί.
Να εξετάσουμε αν μπορούμε να βάλουμε κανόνες ασφαλείας για τα επόμενα δύο χρόνια που ισχύει η αναστολή της υποχρέωσης για απόσυρση. Σκεφτόμαστε να αυστηροποιήσουμε τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ όπως και να απαγορευθεί και να μην μπορεί να ασφαλιστεί ένα αυτοκίνητο, αν δεν περάσει πρώτα από τεχνικό έλεγχο. Πρέπει μέχρι το 2020 να είμαστε ανεκτικοί, αλλά ταυτόχρονα και αυστηροί για τα κλιμάκια των ΚΤΕΟ», ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης.
της Βίκυς Γερασόιμου, insurancedaily.gr
Με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Σπύρου Λυκούδη, που τόνισε την ανάγκη να παρθούν μέτρα για την αντικατάσταση των παλαιών ταξί και ΙΧ λόγω της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, ο υφυπουργός εξήγησε ότι προσανατολίζεται στο να υπάρξει ένα πλαίσιο το οποίο θα διασφαλίζει ότι όποιος θέλει να ασφαλίσει το όχημα του για αστική ευθύνη έχει περάσει και από τον απαραίτητο εκ του νόμου τεχνικό έλεγχο.
Η υποχρεωτικότητα του ΚΤΕΟ για την ασφάλιση προβλέπεται Ν.3897 του 2010 όπου ορίζεται ότι “οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να το ασφαλίσουν, υποχρεούνται να έχουν εφοδιαστεί με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου. Ειδικά όταν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χρησιμοποιείται για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου τότε το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και μόνο για τους σκοπούς της έκδοσης του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα ισχύει για δύο μήνες επιπλέον της αναγραφόμενης ημερομηνίας ισχύος του”.
Μιλώντας στο πλαίσιο της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε ότι «επειδή το οικονομικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, πρέπει να εξετάσουμε ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό πρόβλημα αλλά και το πως θα επιβιώσουν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί.
Να εξετάσουμε αν μπορούμε να βάλουμε κανόνες ασφαλείας για τα επόμενα δύο χρόνια που ισχύει η αναστολή της υποχρέωσης για απόσυρση. Σκεφτόμαστε να αυστηροποιήσουμε τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ όπως και να απαγορευθεί και να μην μπορεί να ασφαλιστεί ένα αυτοκίνητο, αν δεν περάσει πρώτα από τεχνικό έλεγχο. Πρέπει μέχρι το 2020 να είμαστε ανεκτικοί, αλλά ταυτόχρονα και αυστηροί για τα κλιμάκια των ΚΤΕΟ», ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης.