Εξαιρετικά θετική η
είδηση από την Πάτρα και το 9ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο,
για χιλιάδες ελαιοπαραγωγούς στη Φθιώτιδα και σε όλη την Ελλάδα. Όπως μεταφέρει
ο Βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Γιάννης
Σαρακιώτης, η ανακοίνωση διά στόματος του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλη Αποστόλου ότι εντάσσεται στον Εθνικό Κατάλογο η
«Ελιά Καλαμάτας» ως συνώνυμο ποικιλίας
ελιάς, σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής στον κρίσιμο τομέα της
αγροτικής ανάπτυξης με την αύξηση του
εξαγώγιμου προϊόντος και φυσικά των αντίστοιχων εσόδων για τον πρωτογενή
τομέα.
Όπως εξηγεί ο κ.
Σαρακιώτης, η διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης δύναται να στηριχθεί από την ελληνική παραγωγή, η οποία είναι ευμεγέθης και
ποιοτική και με αυτόν τον τρόπο, να αντιμετωπισθούν οι πιέσεις του διεθνούς ανταγωνισμού. Ο Βουλευτής Φθιώτιδας είχε
μεταφέρει την εν λόγω πεποίθησή του τόσο προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, όσο και προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Γιάννη Τσιρώνη κατά
τη συνάντηση, την οποία είχαν στη Λαμία στις 16 Ιανουαρίου 2017, με την ηγεσία
του Υπουργείου να υπόσχεται τότε ότι θα εξέταζε ενδελεχώς το ζήτημα.
Έως τώρα, η
συγκεκριμένη ονομασία προέλευσης περιοριζόταν
στη Μεσσηνία αφήνοντας εκτός ορισμού περιοχές της χώρας μας με μεγάλη
ποιοτική παραγωγή, όπως η Φθιώτιδα ή
η Αιτωλοακαρνανία. Το γεγονός αυτό
είχε ως αποτέλεσμα, η παραγωγή των περιοχών – πλην Μεσσηνίας – να εξισώνεται με την παραγωγή της
Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Λατινικής Αμερικής, οι οποίες σφετερίζονται την ονομασία δίχως η
παραγωγή τους να διαθέτει την ανάλογη ποιότητα. Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο
κ. Αποστόλου:
«Η Ελλάδα κατέχει την δεύτερη θέση στις εξαγωγές επιτραπέζιας
ελιάς, παγκοσμίως. Σημειώνεται ότι το ύψος των ελληνικών εξαγωγών επιτραπέζιων
ελιών ξεπερνά σε αξία τα 300 εκατομμύρια
ευρώ και οι ελιές Καλαμάτας κατέχουν ένα σημαντικό μερίδιο αυτών, αφού το 80% της παραγωγής της, δηλαδή περί τους
40.000 τόνους, εξάγεται. Οι εξαγωγές των υπόλοιπων προϊόντων “Kalamata
olives” αντιμετωπίζουν την τελευταία πενταετία πολλά προβλήματα, τα οποία δημιουργούν
ευκαιρίες στους διεθνείς ανταγωνιστές
μας για να καλύπτουν τα «κενά» αυτά
της αγοράς με δικά τους προϊόντα που τα ονομάζουν πολλές φορές “Kalamata
olives”».