ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Έναρξη δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Λαμία, 16 Απριλίου 2018
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, μετά την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας (Ν. 4521/2018) με τους Δήμους και τους αρμόδιους φορείς όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Στερεάς Ελλάδας, ανακοινώνει την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία αρμοδιότητάς της με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2018 -2019.
Με τον τρόπο αυτό υλοποιείται μια μακροχρόνια επιστημονική και παιδαγωγική απαίτηση και ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που βασίζεται στους εξής κυρίως σημαντικούς λόγους:
1. εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών, ανεξάρτητα από την κοινωνική, πολιτισμική τους προέλευση και οικονομική τους κατάσταση προασπίζοντας το δικαίωμα όλων των παιδιών για φοίτηση στο νηπιαγωγείο, απαίτηση, που αποτελεί και βασική ευρωπαϊκή προτεραιότητα.
2. Με την καθολική φοίτηση όλων των νηπίων το δημόσιο δίχρονο Νηπιαγωγείο μπορεί να «απορροφήσει» και να αμβλύνει πολλούς από τους παράγοντες που δημιουργούν συνθήκες χαμηλής σχολικής επίδοσης, πρόωρης εγκατάλειψης και περιθωριοποίησης μεγάλου αριθμού μαθητών, ιδιαίτερα μαθητών που ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Σημειώνεται ότι οι παραπάνω παράγοντες καταγράφονται ιδιαίτερα έντονοι σε ορισμένες υποβαθμισμένες περιοχές της Περιφέρειάς μας και ενισχύονται έτι περαιτέρω από τις ειδικές κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες καταστάσεις που βιώνει η χώρα μας.
3. Η δίχρονη φοίτηση δίνει τη δυνατότητα να διευρυνθεί η αντισταθμιστική λειτουργία του Νηπιαγωγείου, να ολοκληρωθούν και να υλοποιηθούν αποτελεσματικά οι στόχοι του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος θέτοντας στέρεες βάσεις για να αναπτύξουν τα νήπια την αυτονομία τους, να κοινωνικοποιηθούν επαρκώς και να αναπτύξουν τις απαραίτητες γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες για την ομαλή μετάβασή τους στο δημοτικό σχολείο. Είναι σημαντικό να τονιστεί πόσο οι εμπειρίες των παιδιών κατά τη νηπιακή ηλικία επηρεάζουν και τη μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο και τη ζωή τους, δικαιολογώντας, έτσι, το αυξανόμενο ενδιαφέρον, παγκοσμίως, για την προσχολική αγωγή.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ