Την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019 πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του Βουλευτή του Ν. Φθιώτιδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Δημήτρη Βέττα, σύσκεψη στο Δημαρχείο Στυλίδας υπηρεσιακών παραγόντων, εκπροσώπων των φορέων με χωρική και καθ’ ύλη αρμοδιότητα το λιμάνι της Στυλίδας και ιδιωτών που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά σε αυτό. Είχε προηγηθεί συνάντηση του κου Βέττα με τη Γενική Γραμματέα Περιβάλλοντος κα Χριστίνα Μπαριτάκη, στην οποία είχε παραστεί και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Φθιώτιδας κος Ιωάννης Σύρμος, με σκοπό την ενημέρωσή τους για την πορεία έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εκβάθυνσης και των λοιπών κατασκευών του λιμανιού, έργο του οποίου η γενικότερη μελέτη ξεκίνησε το 2008. Η Μ.Π.Ε. για την οποία υπήρξε έγγραφη απάντηση από το Υπουργείο, όπου τέθηκε το θέμα της ύπαρξης οστράκων (πινών) στη συγκεκριμένη περιοχή (δίαυλος του λιμανιού), βρίσκεται πλέον σε στάδιο επανεξέτασης κατόπιν της συμπληρωματικής έκθεσης που υπέβαλε η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Φθιώτιδας. Αναφέρθηκε από τον κο Βέττα ότι η κα Μπαριτάκη έχει εκδηλώσει την πρόθεση της να επιλύσει το θέμα και οι παρευρισκόμενοι κατέληξαν στο να ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η παραπομπή του ζητήματος στο Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΚΕΣΠΑ).
Συζητήθηκε μεταξύ άλλων η αναγκαιότητα εκβάθυνσης του λιμανιού, καθώς τον τελευταίο καιρό υπάρχουν προσαράξεις πλοίων, γεγονότα που θα οδηγήσουν στη μελλοντική αδράνεια του λιμανιού, εάν δεν υλοποιηθούν άμεσα τα σχετικά έργα.
Ο εκπρόσωπος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Σ.Ε. αναφέρθηκε στις χρονοβόρες διαδικασίες του συνολικού έργου (έγκριση Μ.Π.Ε., έγκριση μελέτης, εξεύρεση χρηματοδότησης, δημοπρασία, ενστάσεις), οπότε πρότεινε την έγκριση της Μ.Π.Ε. με όρο την επίλυση του θέματος των πινών, προκειμένου να επισπευσθούν τα επόμενα απαιτούμενα στάδια.
Προτάθηκαν λύσεις όπως η τμηματική υλοποίηση του έργου και η παρέκκλιση από τη γνωστή διαδικασία, ώστε να χορηγηθεί έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση της Μ.Π.Ε. Εστιάστηκε η συζήτηση στον σημερινό μη ανταγωνιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, παρά τη γεωγραφική θέση του, την κοντινή απόσταση από τις γραμμές του Ο.Σ.Ε. και την ΠΑΘΕ, γεγονός που οφείλεται στο εν γένει μικρό βάθος του και στις προσχώσεις που έχουν δημιουργηθεί. Σήμερα δέχεται πλοία μόνο μέχρι 3.000 τόνους, ενώ οι πλοιοκτήτες τείνουν στο να αντικαθιστούν τα πλοία με μεγαλύτερα με σκοπό τη μείωση του ναύλου, που σημαίνει ότι καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για την εκβάθυνση του λιμανιού. Για τον λόγο αυτόν τέθηκε ως προτεραιότητα, η εκκίνηση του έργου της «αποκατάστασης» του βυθού (λόγω προσχώσεων) που θα προσδώσει ένα περιθώριο στο υφιστάμενο βάθος.
Στη συνέχεια συζητήθηκε το θέμα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού και των υποδομών της, η ανάγκη ύπαρξης αποθηκών για την εξυπηρέτηση των πελατών του λιμανιού, ο κύριος εμπορικός χαρακτήρας του που συνεπάγεται ότι η υλοποίηση των προτεινόμενων έργων στο λιμάνι θα ενισχύσει και τη βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής.
Ο κος Βέττας δεσμεύτηκε ότι θα επισκεφθεί σύντομα την πολιτική ηγεσία των αρμοδίων υπουργείων με υπηρεσιακούς φορείς της περιοχής, ώστε να υπάρξει επαρκής συντονισμός των απαιτούμενων ενεργειών, προκειμένου να επιλυθεί το σοβαρό πρόβλημα του λιμανιού της Στυλίδας, το οποίο χρονίζει και να αποφευχθούν περαιτέρω αρνητικές συνέπειες για την τοπική κοινωνία και οικονομία, γιατί όπως δήλωσε είμαστε ικανοί να έχουμε ένα Καλό Λιμάνι στη Στυλίδα.